Lexy, la mà dreta dels copywriters

La startup catalana utilitza intel·ligència artificial per agilitzar i facilitar la creació de contingut per a les empreses

Equip de Lexy | Cedida Equip de Lexy | Cedida

El terme Intel·ligència Artificial va néixer el 1956, encara que no és fins als nostres dies, amb l'increment dels volums de dades, algorismes avançats i millores en el còmput i emmagatzematge, que s'ha popularitzat. Per a alguns, el concepte continua sent una mica del futur, però fa temps que va abandonar aquesta llunyania temporal per formar part de les nostres vides i protagonitzar una nova revolució tecnològica.

L'argument més gran que usen els més crítics amb l'evolució tecnològica és que les màquines mai podran sentir com els humans, mai podran reflexionar com nosaltres i mai tindran la nostra capacitat per la literatura. La veritat és que després que Google llançara una eina capaç de compondre poemes ja tot és possible. Així i tot, i entre tots els dubtes, hi ha una realitat: la intel·ligència artificial ja és capaç de posar-se a la pell del millor copywriter; i a Catalunya ho pot fer a través de Lexy.

La intel·ligència artificial ja és capaç de posar-se a la pell del millor copywriter

Lexy és una plataforma que cerca generar contingut personalitzat. La idea és connectar-la a les xarxes socials de la marca perquè capti la informació sobre l'estil, el target, el to emprat… i, cada vegada que calgui fer una publicació, només s'hagi de descriure breument el contingut desitjat. Amb la informació recopilada, la plataforma s'encarregarà de generar textos, hashtags i imatges relacionades perquè el procés sigui fins a quatre vegades més ràpid que el tradicional.

“Vaig ser creadora de contingut i em vaig adonar que, a l'hora de desenvolupar una marca única, requeria massa temps estudiar cada sector i els seus productes i serveis, i encara més si treballes per a diferents projectes alhora”, explica Gabriela Moncada, cofundadora de Lexy. Per aquest motiu va decidir desenvolupar la plataforma: per ajudar totes les persones que necessiten crear contingut de manera més àgil, efectiva i personalitzada.

La startup es va gestar el passat mes de gener a Demium, amb Moncada i Adrián Tomas al capdavant. Aquest estiu, ja amb un producte mínim viable desenvolupat (MVP, per les sigles en anglès) ha estat seleccionada per formar part del programa d'incubació de Barcelona Activa.

Lexy ha pogut testejar el seu producte amb fins a 50 clients diferents (tant influencers, com creadors de contingut freelance o agències de màrqueting digital), de qui ha rebut feedback per posar a punt la plataforma, que llançarà oficialment al setembre. En aquesta primera fase, l'usuari haurà d'introduir manualment tota la informació per enriquir la plataforma, però de cara a l'octubre, volen oferir més serveis automatitzats, que aniran millorant les prestacions a mesura que l'usuari faci servir més l'eina.

La startup preveu captar fins a 700.000 euros a finals d'any

La plataforma no pretén substituir l'expert de comunicació, sinó acompanyar-lo i facilitar-li la creació de contingut. El model de negoci, plantejat com un software as a service (programari com a servei), oferirà diferents tarifes de subscripció en funció del volum de demandes del client.  

L'empresa emergent, que ja ha aconseguit aixecar una ronda de finançament inicial -de la qual no especifica l'import-, espera captar fins a 700.000 euros més a finals d'any, quan Lexy operi arreu de l'Estat espanyol. De fet, aquest serà el moment en què la startup preveu introduir l'anglès a la plataforma i fer el salt als Estats Units i al Regne Unit.

Més informació
Heura, Holaluz i Nixi for Children: l'èxit de construir un món millor
Levelab i els costos ocults de l'educació
Muse Scene Lab, la immersió feta orquestra
Avui et destaquem
El més llegit