Impress tanca una ronda de finançament de 50 milions

La startup catalana de tractaments d’ortodòncia recull inversió de CareCapital, Nickelby i UNIQA en la major operació d’aquest tipus en el sud d’Europa

Impress ha liderat la captació de capital durant el primer semestre amb una mega rounda de 100 MEUR | Cedida Impress ha liderat la captació de capital durant el primer semestre amb una mega rounda de 100 MEUR | Cedida

Impress tanca una ronda de finançament de serie A per valor de 50 milions d’euros. La nova inversió, liderada per l’empresa del sector dental privat CareCapital, suposa la major ronda d’aquest tipus per una startup del sud d’Europa. A més de CareCapital, l’operació ha comptat amb la participació de Nickelby Capital i UNIQA Ventures, així com un grup d’inversors extern i els accionistes existents, com TA Ventures o Nikolmax.

Aquests 50 milions, segons ha informat la startup, es destinaran a l’expansió d’Impress a tot el mercat europeu. La companyia, amb presència ja a l’Estat, a Itàlia, Regne Unit, França i Portugal, pretén consolidar també els mercats on ja opera, i fer una inversió significativa en una "major digitalització de l’experiència del client". 

El CEO i cofundador d’Impress, Vladimir Lupenko, celebra el que considera una notícia «emocionant» per al panorama espanyol d’empreses emergents. Segons Lupenko, "històricament, la regió ibèrica tenia un accés limitat al capital risc". Amb l’expansió de la seva companyia, però, referma l’espanyol com el "tercer mercat mundial de tractaments d’ortodòncia invisible" com els que proposa Impress.

Impress va ser fundada el 2019, i en els seus dos anys d’existència ha registrat un creixement exponencial. Actualment compta amb 75 clíniques d’ortodòncia en els cinc països on opera, i ha estat reconeguda per Sifted com una de les empreses healthtech de més ràpid creixement a tota Europa. Des de principis de 2020, Impress ha multiplicat per 10 la seva plantilla i per 13 les seves vendes. Amb aquest creixement i l’impuls del nou finançament, el 2021 esperen assolir uns ingressos de 150 milions d’euros.

Més informació
Impress, l’ortodòncia invisible més tecnològica
Avui et destaquem
El més llegit