La justícia decideix sobre els 'riders' de Glovo

El que resolgui el tribunal afectarà 300 treballadors que treballen a Saragossa per a la companyia

La justícia decideix si la vinculació entre Glovo i els repartidors és correcta | iStock La justícia decideix si la vinculació entre Glovo i els repartidors és correcta | iStock

La justícia decideix si la vinculació entre Glovo i els repartidors és correcta o haurien de ser considerats assalariats, tal i com proposa la Inspecció de Treball. El jutjat del social número 5 de Saragossa jutja des d'aquest dilluns 30 de setembre la causa, després que la Inspecció aixequés l'estiu de l'any passat una acta d'infracció contra la companyia i va establir que els riders havien de passar a ser treballadors per compte aliè. Això suposaria donar d'alta els riders a la Seguretat Social i pagar prop de 400.000 euros per les cotitzacions socials retrassades durant els vuit mesos que ha durat la investigació i sumant-hi un 20% de càrrec per demora.

Més info: Glovo i Deliveroo s'estalvien 168 milions d'euros l'any en cotitzacions dels 'riders'

El que resolgui el tribunal afectarà 300 treballadors que treballen a Saragossa per Glovo. Tanmateix, però, la companyia podria demanar que s'ajorni el judici al·legant que no ha rebut tota la documentació que va demanar a Hisenda.

El conseller delegat de Glovo, Oscar Pierre, defensa que el model de l'empresa barcelonina no destrueix llocs de treball perquè el seu servei consisteix en una nova línia d'activitat: "Hem donat servei a una demanda global, havia de passar amb o sense Glovo".

Pierre sosté que en quatre anys la companyia ha creat 1.500 llocs de treball, majoritàriament amb persones altament qualificades, mentre que Ferrer ha sostingut que els 7.500 missatgers que té Glovo a Espanya no venen d'un sector concret, com la logística, "la qual cosa indica que sectors com aquest tampoc no han deixat de créixer i rebutja el mantra de la destrucció d'ocupació".

Sobre els judicis, Pierre explica que compliran amb "el que calgui" i insisteix en què continuaran lluitant pel model laboral que defensen complint la llei i, si cal, ha afegit, adaptaran el seu model. També assenyala que una regulació "molt agressiva" a Espanya no els anirà bé en un futur i ha alertat que això provocaria que invertissin més en altres països.

Més informació
Glovo vol que la normativa digui que els 'riders' han de ser autònoms
La Justícia confirma que els 'riders' són treballadors de l'empresa
Els 'riders' de Glovo i Deliveroo comencen a sortir dels llimbs legals
Avui et destaquem
El més llegit