Poc es podia imaginar la manresana Natàlia Perarnau, ara fa quinze anys, que el mètode que va idear per ensenyar anglès als seus fills acabaria convertint-se en una franquícia d'èxit en un moment de crisi global. D'aquell primer centre Kids&Us obert a Manresa, des de fa una dècada, s'ha passat als 104 centres actuals, que ocupen a temps complert i parcial 550 persones i que té la previsió de continuar la seva expansió cap a diferents països d'Europa.
Èxit del mètode
Filòloga de formació, la Natàlia es va especialitzar primer en un públic adolescent i adult però, quan va ser mare, va començar a interessar-se "pel món de l'estimulació primerenca". "De fet, són els meus propis fills els que han servit de banc de proves de la metodologia Kids&Us", recorda.
Perarnau basa la seva proposta en l'aprofitament de la capacitat d'aprenentatge que tenen els nens durant els primers anys de vida. És a dir, que "aprenguin anglès igual que ho fem amb la llengua materna", explica la creadora del mètode. Els centres ofereixen classes d'anglès a nens que tenen 1 any d'edat i fins que en tenen 18, amb una metodologia basada en el joc: "L'aprenentatge ha de ser una experiència atractiva i gratificant", argumenta Perarnau.
L'empresa, que factura 4,9 milions anuals, continua tenint la seva seu social a Manresa, on s'elabora tot el contingut pedagògic exclusiu de la metodologia i el disseny de les classes, "una de les grans claus de l'èxit de l'empresa", segons afirma la consultora Núria Martín, de Dakota Consultoria.
Expansió a base de franquícies
L'any 2003 es va obrir la primera escola Kids&Us a la capital del Bages. Posteriorment es va iniciar l'expansió per Catalunya. Entre el 2004 i 2008 es va assolir la xifra de 25 centres llicenciats a Catalunya, però va ser a partir de l'any 2008 quan l'empresa va crear la franquícia com a mètode d'expansió.
Un èxit in crescendo
El director general de l'empresa, Quim Serracanta, explica que "l'any 2011 s'obrien una vintena de centres, el 2012 s'arribava a 38 escoles noves i la previsió és que durant aquest 2013 s'obrin fins a 40 centres nous i mantenir la presència a Espanya, França, Bèlgica, Itàlia i Andorra".
Aquesta expansió i l'èxit de l'empresa no venen només caracteritzats pel mètode exclusiu de l'empresa, sinó per la "capacitat d'escoltar i d'aplicar tècniques pròpies de grans empreses", explica Núria Martin. La consultora assegura que "tot i ser una petita empresa, sempre han estat atents a aplicar tècniques de grans empreses i han sabut professionalitzar molt tota la seva xarxa de serveis i cuidar als seus distribuïdors".
Èxit del mètode
Filòloga de formació, la Natàlia es va especialitzar primer en un públic adolescent i adult però, quan va ser mare, va començar a interessar-se "pel món de l'estimulació primerenca". "De fet, són els meus propis fills els que han servit de banc de proves de la metodologia Kids&Us", recorda.
Perarnau basa la seva proposta en l'aprofitament de la capacitat d'aprenentatge que tenen els nens durant els primers anys de vida. És a dir, que "aprenguin anglès igual que ho fem amb la llengua materna", explica la creadora del mètode. Els centres ofereixen classes d'anglès a nens que tenen 1 any d'edat i fins que en tenen 18, amb una metodologia basada en el joc: "L'aprenentatge ha de ser una experiència atractiva i gratificant", argumenta Perarnau.
L'empresa, que factura 4,9 milions anuals, continua tenint la seva seu social a Manresa, on s'elabora tot el contingut pedagògic exclusiu de la metodologia i el disseny de les classes, "una de les grans claus de l'èxit de l'empresa", segons afirma la consultora Núria Martín, de Dakota Consultoria.
Expansió a base de franquícies
L'any 2003 es va obrir la primera escola Kids&Us a la capital del Bages. Posteriorment es va iniciar l'expansió per Catalunya. Entre el 2004 i 2008 es va assolir la xifra de 25 centres llicenciats a Catalunya, però va ser a partir de l'any 2008 quan l'empresa va crear la franquícia com a mètode d'expansió.
Un èxit in crescendo
El director general de l'empresa, Quim Serracanta, explica que "l'any 2011 s'obrien una vintena de centres, el 2012 s'arribava a 38 escoles noves i la previsió és que durant aquest 2013 s'obrin fins a 40 centres nous i mantenir la presència a Espanya, França, Bèlgica, Itàlia i Andorra".
Aquesta expansió i l'èxit de l'empresa no venen només caracteritzats pel mètode exclusiu de l'empresa, sinó per la "capacitat d'escoltar i d'aplicar tècniques pròpies de grans empreses", explica Núria Martin. La consultora assegura que "tot i ser una petita empresa, sempre han estat atents a aplicar tècniques de grans empreses i han sabut professionalitzar molt tota la seva xarxa de serveis i cuidar als seus distribuïdors".
- Número de centres: 104
- Nous centres al 2013: 40 (previsió)
- Presència internacional: 4 països (Itàlia, França, Bèlgica, Andorra)
- Número d'alumnes: 25.000
- Número de treballadors actuals: 550 persones vinculades a Kids&Us a temps complet i temps parcial
- Noves incorporacions al 2013: aprox. 200 persones (temps complet i parcial)
- Facturació: 4,9 milions d'euros
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.