Marc Bonavia, el 'boss' dels joves empresaris

El fundador de SITMobile ha estat reelegit com a president d'AIJEC, càrrec que ocuparà fins el 2016

Si els joves són el futur, els joves empresaris encara més. Del seu esforç per aixecar empreses en depenen molts llocs de feina i un important creixement econòmic per al país. Agrupats a l'AIJEC, aquests joves empresaris han reelegit Marc Bonavia (Alella, 1976) com a president fins el 2016.

Bonavia presideix l'AIJEC des del 2012, un mandat que, segons els estatuts de l'organització, serà de dos anys i encadenant-ne dos com a màxim de consecutius, com serà el cas. "M'agradaria definir-me com a empresari conscient, aquell que actua des de la consciència i així ho fa saber als empleats i clients", explica a VIAempresa.

Bonavia dóna molta importància al valor de les persones en aquesta nova etapa del coneixement. "Si planteges un projecte on les persones prenguin consciència del seu valor, aportaran molt més que si simplement han de complir ordres", reflexiona.

Aquesta consciència, diu, "els joves potser la tenim una mica més a prop, i estem fent un petit qüestionament de tot plegat. Al final, hem de tenir un terreny de joc, l'empresa, on tothom ha de desenvolupar el seu talent".

La píndola de l'emprenedoria
Marc Bonavia és llicenciat en Farmàcia. "Ho vaig estudiar perquè m'interessava, però després em van interessar més altres coses", explica mentre resta importància al fet que un llicenciat en Farmàcia acabi creant una empresa de serveis mòbils.

"Potser fa 15 anys, com en el meu cas, no ho era tant, però ara és molt habitual que un mateix barret no et serveixi per tota la vida", diu Bonavia. De fet, assegura que "pocs barrets aguanten el pas del temps".

I és que si Bonavia ha pogut guanyar-se l'admiració com a jove empresari ha estat pel seu caràcter emprenedor. Alguns projectes sense sort, com un agregador d'ofertes online que no va acabar de reeixir l'any 2000 "quan l'e-commerce no estava desenvolupat i no en sabíem prou"; no van ser impediment perquè Bonavia toqués la tecla oportuna amb SITMobile.

Màrqueting mòbil
La seva trajectòria al capdavant d'aquesta empresa, fundada el 2001 quan només tenia 24 anys, ha estat un camí de creixement continu. Sense por de la internacionalització, ja compta amb oficines a Sao Paulo, Santiago de Xile o Medellín; i ofereix serveis de comunicació corporativa i de màrqueting al mòbil.

L'ús decreixent dels SMS no ha evitat que SITMobile segueixi a l'alça i tingui presència a més de 120 països en serveis de SMS. "Jo tampoc envio SMS a nivell usuari, però la missatgeria corporativa amb SMS ha anat a més", revela.

La raó és perquè es tracta de "l'únic canal universal que arriba al mòbil i serà llegit en pocs minuts", diu el fundador de SITMobile. De totes maneres, assegura que han fet una gran inversió en desenvolupament per poder "gestionar la comunicació més enllà del SMS, també les notificacions push de les aplicacions, el correu, i tot el que va al mòbil en definitiva".

L'objectiu final és que "l'empresa pugui sortir al moment adequat al canal oportú que vagi al mòbil", conclou aquest fervent amant de la música, i de Bruce Springsteen en particular. "És fàcil trobar-me en algun concert del Boss arreu del món", confessa divertit. Ara el boss dels joves empresaris és ell, born to run (en el món empresarial).

Avui et destaquem
El més llegit