Mercadona creix un 5% i compromet 1.800 MEUR en inversió pel 2020

La cadena d’alimentació valenciana obté un benefici net de 623 MEUR i tanca l’any amb 1.636 supermercats, una desena d’ells a Portugal

Juan Roig i membres del Comitè de Direcció de Mercadona a la zona de taules i cadires del nou model de botiga eficient | Cedida Juan Roig i membres del Comitè de Direcció de Mercadona a la zona de taules i cadires del nou model de botiga eficient | Cedida

Mercadona, empresa de supermercats físics i de venda online, ha incrementat la inversió durant el 2019 en un 46%, fins als 2.200 milions d'euros. Aquest esforç inversor, realitzat amb càrrec als seus recursos propis, s'emmarca en el pla de transformació 2018-2023 per impulsar un model d'empresa més digital, productiva, responsable socialment i sostenible. La companyia assegura que ha assolit les metes marcades i així ha elevat el benefici net el 2019 fins als 623 milions d'euros (un 5% més que l'exercici anterior), "fruit del nivell d'esforç de tots els qui formen part del projecte".

Per reconèixer aquest treball i la implicació, Mercadona ha distribuït un 27% del benefici total generat entre els treballadors de la plantilla, 340 milions d'euros, en concepte de prima per objectius. A més, un altre 23% del resultat, 282 milions d'euros -2 milions corresponen a Portugal-, s'ha revertit a la societat en concepte d'impostos, amb una taxa impositiva efectiva en l'impost de societats del 18%; un 40%, 493 milions d'euros en total, s'ha reinvertit en l'empresa com a recursos propis, i el 10% restant, 130 milions d'euros, s'ha repartit entre els accionistes via dividends.

Mercadona reparteix 340 MEUR entre els treballadors com a prima per objectius

El 2019 la companyia ha experimentat una millora en vendes consolidades en superfície constant d'un 5%, fins als 25.500 milions d'euros. A més, ha informat que ha registrat un increment de més de 80 tiquets per botiga i dia de mitjana, xifra que representa un augment acumulat en 3 anys de 205 tiquets per botiga i dia.

 

Mercadona ha acabat l'any amb 1.636 supermercats, després d'obrir 46 botigues -10 a Portugal- i tancar-ne 46 que, per les seves característiques, no es podien ajustar al nou model més eficient i sostenible. També ha mantingut el procés de renovació de la xarxa de supermercats i ha tancat l'any amb 800 supermercats amb el nou Model de Botiga Eficient, després de reformar-ne 351. Conscient de les demandes per part dels clients de productes locals i de proximitat, que aporten més frescor i qualitat a l'assortiment, ha continuat avançant en la renovació de les seccions de frescos, amb l'estratègia de Frescos Global, agrupant en més de 1.300 supermercats totes les millores i les innovacions d’aquestes seccions.

A més, per consolidar el seu desenvolupament i establir les bases de la Mercadona del futur, la companyia seguirà impulsant el pla de transformació 2018-2023. Per a això, té previst invertir 1.800 milions el 2020, que destinarà principalment a obrir nous supermercats -69 a Espanya i 10 Portugal-, a reformar 160 supermercats per adequar-los al nou Model de Botiga Eficient; a seguir desenvolupant el Projecte Frescos Global, i a implantar la nova secció A punt per Menjar / Pronto a Comer a 460 supermercats al llarg de l'any.

Així mateix, té previst seguir reforçant i optimitzant la seva xarxa logística amb la reforma i la inauguració de nous blocs logístics, i seguirà destinant importants recursos a la transformació digital, un altre dels seus reptes, i a l'obertura d'un nou magatzem online (“Rusc”) a Getafe (Madrid). Per a tot això, el 2020 la companyia crearà més de 2.000 llocs de treball estables i de qualitat, entre Espanya i Portugal.

Portugal, l’orgull de Roig

El president de Mercadona, Juan Roig, ha manifestat que "el 2019, amb 'El Cap' sempre com a far, hem seguit consolidant la brutal transformació en què està immersa Mercadona i hem assolit una fita històrica per a tots els qui formem la companyia: la nostra internacionalització a Portugal el mes de juliol passat. Tot això, com els reptes que encara tenim per davant, no es podria aconseguir sense la veritable força de la transformació de Mercadona: les 90.000 persones -900 d'elles a Portugal-, que amb el seu talent, esforç i lideratge estan construint una empresa cada vegada més conscient que el seu paper és contribuir a millorar l'entorn social i econòmic produint de manera eficient i responsable per a generar prosperitat compartida".

 

Més informació
El 'hard discount' ja amenaça Mercadona
La brioixeria de Mercadona canvia de mans
Mercadona dóna 13.500 litres de llet al Banc dels Aliments de Lleida
Avui et destaquem
El més llegit