Els 'números' màgics de les empreses

Els 'shows' virtuals del Mag Stigman i Tecnomago serveixen per transmetre valors, cohesions equips i crear estratègies de venda amb emocions

La màgia de la psicologia del Mag Stigman | Cedida La màgia de la psicologia del Mag Stigman | Cedida

Trepitjar allà on ningú ho ha fet abans per transmetre una experiència única. És el somni de qualsevol empresa que es llenci a l’aventura de vendre un producte o un servei. Tal com van establir els professors W. Chan Kim y Renée Mauborgne al seu llibre La estrategia del Océano Azul, la competència empresarial s’assoleix a través de la innovació. I per aconseguir-la s’han de conquerir oceans blaus, que no estiguin ocupats com els vermells. En aquests, no existeixen amenaces de competidors perquè el nínxol de mercat és exclusiu. Convertir en realitat els somnis està en mans de poca gent, però els professionals que ho fan possible són els mags. Més enllà dels números, els balanços, els beneficis o les vendes, les empreses han descobert una estratègia: Utilitzar la màgia com a recurs empresarial. En temps de pandèmia i activitats virtuals, les accions en aquest àmbit s’han multiplicat.

Adherència al grup, motivació o vinculació són alguns dels valors empresarials que fa servir Ignasi Stigman, conegut com a Mag Stigman en les seves actuacions virtuals per a empreses. “Tot i que la realitat sanitària ens obliga que les activitats s’hagin de desenvolupar per la plataforma Zoom, el component participatiu dels treballadors i la interacció de les plantilles fa que els shows acabin funcionat”, explica. En aquest sentit, Stigman assenyala que aquestes propostes s’estan estenent als EUA. “El que abans era un Family Day a la seu de l’empresa, ara ho pots fer amb persones de Madrid, Londres o Mèxic”.

Màgia des de la psicologia

Stigman, que és psicòleg de formació, utilitza la màgia per aplicar-la a l’entorn educatiu i empresarial. “M’he especialitzat en una mena de conferència-espectacle, en el qual potencio la inspiració i la creativitat”. Motivar els equips laborals mitjançant les eines que ens atorga la psicologia és un dels reptes que està plantejant el Mag Stigman. A més, els mecanismes també serveixen per als comercials que busquin ser creatius per captar l’atenció. Aquesta comunicació creativa forma part de l’ADN de la màgia, que “d’una realitat genera una ficció”. Així la defineix Stigman, que al·ludeix a què “els mags estem acostumats a l’efecte sorpresa”.

Tecnomago

El mateix efecte sorpresa, que Xavier Martínez Cabezas, conegut com a Tecnomago, bateja com efecte wow. Després de publicar el seu llibre Tecnomago: Método Dante para ventas, el mag s’ha adonat que el fet diferenciador que persegueixen les empreses a les presentacions de productes, els anuncis de televisió o a les dinàmiques de team building és apel·lar i arribar a l’emoció. Com a exemple, Martínez Cabezas explica que “és més fàcil transmetre els resultats anuals d’una empresa amb uns trucs de màgia, en el qual siguin els mateixos treballadors els que descobreixin la xifra de beneficis a través d’un joc, que no amb la presentació d’un PowerPoint”.

Discursos emocionals

El Tecnomago, que va ser un dels pioners a utilitzar la tecnologia per millorar les estratègies empresarials amb la màgia, recorda que “els mags practiquem l’únic art que es basa en la sorpresa i que comunica els missatges d’una forma emocional prenent com a base un discurs creatiu”. Martínez Cabezas assegura que aquest component el porten fins al final, ja que “coneixem el final de la història i a on volem arribar per crear el camí des de l’inici”.

Martínez Cabezas: "El millor truc de màgia de la història és internet”

Escoltant els consells dels dos mags, que transformen els números empresarials en números màgics, la identificació amb els manuals de gestió corporativa és gairebé total. Anticipació, poder sobre els canals d’informació, reserves de coneixement, competitivitat i apoderament de l’usuari són alguns dels conceptes amb els quals treballen. Tal com assumeix el Tecnomago, “el millor truc de màgia de la història és internet”.

Igual que les firmes que es troben en períodes de dificultats, els mags creuen que els estímuls sensorials, com les paraules, els sons o les textures formen part de la recerca de les solucions. Consideren que la creativitat no deixa de ser un múscul, que les empreses i els professionals necessiten entrenar constantment.

Més informació
Tecnomagos, Goin i com fer màgia amb les finances
El secret del número 7 no és la màgia
Avui et destaquem
El més llegit