Pastry Factory, la rebosteria catalana que triomfa a l’Àsia

L'empresa productora de pastisseria artesanal congelada preveu un creixement del 93% al 2017 gràcies a la internacionalització i la construcció d’una nova planta

Francesc Bascompte i Àngel Bergadà han reflotat Pastry Factory | Cedida Francesc Bascompte i Àngel Bergadà han reflotat Pastry Factory | Cedida

En dos anys i mig, Pastry Factory ha passat d’estar a punt de fer fallida a convertir-se en un exemple de creixement empresarial. L’empresa situada a Sant Quirze del Vallès i especialitzada en pastisseria artesanal congelada, va tancar el 2016 amb un volum de negoci d’1.050.000 euros i preveu créixer un 93% aquest 2017 fins als 2.080.000 euros. Tot plegat amb una nova planta de 4.500 metres quadrats i l’expansió a nous mercats europeus i també d’Àsia, on els productes de la companyia gaudeixen de gran demanda.

Els artífex d’aquest creixement són dos socis: Francesc Bascompte i Àngel Bergadà, dos emprenedors catalans que el 2014 van agafar el relleu d’una empresa que estava destinada a desaparèixer. “Ens vam quedar amb l’herència d’una empresa que tancava, amb la seva cartera de clients i vam continuar l’activitat”, explica Bascompte. Argumenta que la clau del creixement ha estat la introducció de canvis substancials en la política de l’empresa.

pastry rebosteria

“Hem passat d’operar a través del canal tradicional amb un distribuïdor que venia els nostres productes a les botigues i forns; a fer-ho a través del canal retail, portant els productes directament als supermercats i arribant al consumidor final amb el millor preu”, explica.

Francesc Bascompte i Àngel Bergadà són dos emprenedors catalans que van agafar el relleu d’una empresa que estava destinada a desaparèixer

L’empresa compta amb més de 90 referències de pastisseria i productes de temporada, que distribueix sota les seves dues marques: Pastry Factory i Fidelia. A més, des de 2015 disposa d'una tercera marca, Santa, amb la qual es dirigeix en exclusiva als lineals de Mercadona. “Venent a través de retail hem volgut posar en valor la nostra marca”, explica Bascompte, assenyalant que per això mateix ha estat important apostar per un nou tipus de packaging per als productes que es venen directament a botigues i supermercats.

Obrir-se a nous mercats

“Vam agafar l’empresa quan estava pràcticament en fallida. De l’experiència anterior vam aprendre que calia internacionalitzar el mercat”, explica Bascompte.

pastry

Pastry Factory exporta puntualment a països europeus com Itàlia i Alemanya, però el seu objectiu és seguir ampliant la seva presència internacional, tant a Europa com a l’Àsia. La presència de l’empresa a fires com TuttoFood, a Milà, han servit d’impuls en aquest procés.

El mercat asiàtic és especialment receptiu als productes que ofereix Pastry, que curiosament són mostres molt tradicionals de la rebosteria catalana. “De la mateixa manera que aquí ens agrada provar dolços amb te verd o sabors exòtics, als asiàtics també els agrada provar productes típics d’altres països”, assenyala el director general de la companyia. A més, afegeix que el fet d’estar especialitzats en rebosteria i tenir més de 37 varietats diferents permet adaptar els productes als gustos de diferents mercats.

“Vam agafar l’empresa quan estava pràcticament en fallida. De l’experiència anterior vam aprendre que calia internacionalitzar el mercat”

La planta de rebosteria més moderna del país

Dins el pla de creixement de Pastry, una aposta important és la de la nova planta de 4.500 metres quadrats que s’està construint a Sant Quirze del Vallès.

La companyia ha invertit 2,5 milions d’euros en aquesta planta, que permetrà optimitzar el procés de creació de la rebosteria, amb nova maquinària especialitzada valorada en 800.000 euros. També disposarà d’un seguit d'espais innovadors capaços de controlar la temperatura, la humitat i fins i tot el nombre de partícules que es troben en moviment durant l'elaboració d'un producte determinat, de manera similar a les plantes de la indústria farmacèutica. Aquestes característiques garantiran que la planta disposi del segell de qualitat ISO8, cosa que la convertirà, segons Bascompte, en “la planta de rebosteria més moderna del país”. 

Més informació
Pastry Factory aixeca una nova fàbrica a Sant Quirze
El plaer de fer coses que ja no es fan
Barcelona, capital 'food lover'
Avui et destaquem
El més llegit