L'empresa Peix a Casa | @peixacasa

EMPRESA

Peix a Casa, la peixateria que ha enamorat les jugadores del Barça femení

La companyia, ubicada a Mercabarna, té més de 3.500 clients i reparteix el peix a domicili d’una forma peculiar

Els Boada són una família que fa més de cent anys que treballen amb el peix. Pescadors de Calafell, els besavis van obrir una peixateria i les següents generacions es van convertir en majoristes a Mercabarna, per inaugurar poc després una sala per preparar elaboracions de peix per a supermercats i domicilis particulars. Enamorats d'Escòcia, també compten amb una empresa de pesca al Regne Unit per vendre al nord d'Europa. La visibilitat els ha arribat de la mà del futbol femení, després d'anys de "pencar molt" i enfocar-se a un públic diferent.

Edgar Boada, director i propietari de Peix a Casa, explica que la companyia compta amb 20 treballadors, es troben ubicats en una nau de 1.000 metres quadrats i reparteixen més de 12.000 comandes  l'any. El  líder apunta que "volen donar visibilitat dins de les seves modestes possibilitats a l'esport femení, que s'ho mereixen més que ningú". "Trobem un retorn emocional molt gran amb les esportistes amb qui col·laborem i enviem el nostre producte i, al mateix temps, cada vegada som més coneguts al món de l'esport femení, a causa de la gran qualitat dels nostres productes", destaca.

Peix a Casa compta amb 20 treballadors i reparteixen més de 12.000 comandes l’any

La companyia fa més de dotze anys que entrega productes a domicili, malgrat que en els seus inicis venien molts productes a les grans cadenes de supermercat catalanes i espanyoles. Amb el pas dels anys van canviar el model de negoci i l'han enfocat al repartiment a domicili, que suposa el 80% de la seva facturació. Enviaven peix de qualitat a les famílies que els hi demanaven i sempre ho publicaven a Instagram.

La família Boada | @peixacasa

Fa un any, una jugadora de futbol de segona divisió de l'Osasuna ho va veure i els va contactar per Instagram, ja que necessitava una "comanda" que l'ajudés amb la dieta que li havien recomanat els nutricionistes. Li demanaven 250 grams d'un peix en concret i només ho trobava amb ells, ja que ho preparaven al detall. Li van enviar el producte a la llar, a la futbolista li va "encantar" i en va fer difusió a les seves xarxes socials. I d'aquí va ser un efecte bumerang. "Futbolistes de la Corunya, València, de l'Sporting de Huelva i fa pocs mesos del Barça femení, formen part de les clientes principals", continua.

Més info: 5 lliçons magistrals del Barça femení per inaugurar el curs

Boada explica que entre les consumidores habituals del Barça femení hi ha Marta Torrejón, Irene Paredes, Jana Fernández o Sandra Paños. Fa poc també compta entre les clientes amb la millor futbolista del món, Alexia Putellas, que per recuperar-se de la lesió de lligaments creuats li va molt bé els productes de Peix a Casa. I, recentment, també ha adquirit els productes Aitana Bonmatí.

Les jugadores del Barça femení són consumidores habituals de Peix a Casa i recentment s’ha unit Alexia Putellas i Aitana Bonmatí

"Som una empresa petita que ens encanta utilitzar Instagram i acostar-nos als nostres clients. Les jugadores del Barça han recomanat el nostre producte a les xarxes socials perquè estan contentes de veritat, sense res monetari a canvi", continua el director. "Per exemple, a principis d'any érem 7.000 seguidors a Instagram i, fruit del boca-orella i molts stories de les futbolistes a Instagram ara hem arribat als 17.000 seguidors", continua.

Cap impagat

Les clientes fan la petició via WhatsApp, correu electrònic o la pàgina web i, si són de la província de Barcelona, els arriba el peix en tan sols un dia. Si ja es fora de la província de Barcelona i a la resta de Catalunya o l'Estat Espanyol, tarda dos dies i es fa amb transport refrigerat. "Sempre cobrem l’endemà mitjançant una transferència o per targeta, ja que primer volem que provin el producte", destaca Boada. "I hem tingut sort: en els 12 anys que oferim el servei a domicili, mai hem tingut un impagat. I poques vegades es pot dir això, oi?", afirma Boada.

La clau de tot plegat? La resiliència. "Si creus amb el projecte has de seguir i seguir", continua l'empresari. I, sobretot, reservar bitllets per anar a la final de la Champions League femenina de futbol que tindrà lloc a la ciutat holandesa d'Eindhoven al juny. "Estic convençut que el Barça femení hi serà i nosaltres també".