Puig compra la cosmètica grega Apivita
La companyia adquirida factura 40 milions d'euros a l'any i disposa d'un ampli catàleg de productes cosmètics naturals
Apivita ''encaixa perfectament en l'estratègia de diversificació'' del grup Puig que d'aquesta manera suma 40 milions d'euros a la facturació consolidada.
La companyia grega, líder del sector al país mediterrani i a l'Estat espanyol, està present en diversos mercats europeus. Apivita té un ampli catàleg de productes cosmètics naturals i efectius basats en el pròpoli, la mel i els seus derivats i extractes de plantes i olis essencials, tots ells inspirats en l'apicultura, la naturalesa grega i la visió holística d'Hipòcrates de la salut, tal i com informa el grup Puig.
L'operació s'ha realitzat a través de la compra d'una participació majoritària en la companyia mantenint com a president i en l'accionariat al fins ara propietari de la firma grega Nikos Koutsianas.
D'altra banda, Hervé Lesieur, que el 2011 va invertir conjuntament amb Exea a Uriage, de la que és màxim responsable, participarà també a Apivita amb una participació minoritària.
Apivita compta amb un potent departament de recerca i desenvolupament (I D) en els àmbits de la química, la farmàcia, la biologia i la cosmetologia, acumulant acords de col·laboració en més de 70 universitats i institucions científiques en 23 països.
La companyia grega adquirida per Puig va ser fundada el 1972 per Nikos i Niki Koutsianas en una farmàcia d'Atenes i des d'aquell moment ha desenvolupat una àmplia gama de productes cosmètics naturals.