Renfe torna a adjudicar a Ferrovial la restauració de la llarga distància

Els bars dels ferrocarrils de llarg recorregut tornaran a obrir d'acord amb un nou contracte de 5 anys per valor de 272 milions d'euros

Els trens d'Alta Velocitat-Llarga Distància Avlo es van posar en funcionament el 23 de juny del 2021 | ACN Els trens d'Alta Velocitat-Llarga Distància Avlo es van posar en funcionament el 23 de juny del 2021 | ACN

Renfe ha adjudicat de nou a l'empresa Ferrovial el contracte del servei de restauració dels trens de llarga distància. El nou acord estarà vigent durant cinc anys, per un valor d'uns 272 milions d'euros, segons ha aprovat l'operadora ferroviària aquest mateix dilluns, i entrarà en vigor el pròxim 1 de juliol.

La restauració a bord dels trens AVE i altres ferrocarrils de llarga distància tornarà progressivament després del seu tancament el març de 2020 per motius sanitaris. La situació va comportar un ERTO que va afectar a prop de 2.000 treballadors de la subcontracta, i va coincidir a més amb la fi de l'acord anterior entre Renfe i Ferrovial per l'adjudicació dels serveis de restauració als trens.

Els trens AVE i altres de llarga distància, així, tornaran a comptar amb vagó restaurant, amb prioritat per als trajectes amb més demanda. Els AVLO, per la seva banda, tindran, a partir del 23 de juny – dia en què comencen a operar – màquines de vending als seus vagons. Els trens Elipsos, l'alta velocitat internacional de Renfe, recuperaran el servei de restauració el 9 de juny en el trajecte internacional, tot i que al seu pas per territori espanyol no hi haurà restaurant operatiu fins l'1 de juliol.

Més informació
Trens per reobrir la cultura
Ferrovial dispara el seu benefici un 79%
Adif i Renfe tornen de vacances?
Avui et destaquem
El més llegit