Robotics, entrar per la cara

L'empresa catalana que mesura el temps en les organitzacions per augmentar la rendibilitat, ha desenvolupat un programari de control d'accès amb reconeixement biomètric

"Apropi la cara al lector. Passi" podria ser una escena de Star Wars, Star Trek o un dilluns al matí a les oficines d'una gran empresa multinacional. Aquesta escena és possible gràcies a Robotics, una empresa de Sabadell fundada l'any 1983, que desenvolupa programari per gestionar accessos i horaris per donar un cop de mà a les empreses per ser més productives. Precisament la productivitat dels treballadors ha esdevingut una preocupació per la majoria de companyies. Una oportunitat de negoci que ha sabut aprofitar Robotics.

Segons el seu director general, David Arderiu, l'empresa es dedica a "mesurar el temps en les organitzacions. És a dir, en què invertim cadascú de nosaltres el temps en el treball. Això pot incloure des del control d'accés a les instal·lacions, una completa gestió horària, avaluant els millors horaris per cada tasca, fins a la planificació de calendaris del personal segons la demanda de treball passant per la mesura de la productivitat".

La companyia va obrir el seu ventall de possibilitats quan la gestió dels horaris esdevé un tema de rendibilitat per a les empreses. La gestió automatitzada d'horaris "allibera de molta feina reiterativa a diferents departaments, podent així destinar aquest temps a altres tasques i elimina possibles errors humans". Per altra banda, l'empresa també desenvolupa "control d'accessos amb reconeixement biomètric facial o dactilar que permet assegurar que qui entra a l'organització és conegut o que està autoritzat, garantint la seguretat".

Arderiu comenta, en aquest sentit, que "paradoxalment, tot i que el nostre software sovint es confon amb una eina de control, però realment permet, per exemple, que la gent demani permisos o vacances sense haver d'explicar-ne els motius a ningú". L'eina que proposen a Robotics permet a les empreses autoritzar per l'ordre en què es fan les sol·licituds, evitant que s'afavoreixin uns treballadors davant dels altres: "És una eina transparent tant per l'empresa com pel treballador".


David Arderiu, director general de Robotics. Cedida

La tecnologia estrella de Robotics és la de VisualTime, que permet gestionar de forma ràpida i eficient totes les visites que rep un edifici. El producte, que la companyia adapta a les necessitats de cada client, és usat diàriament per més de 250.000 empleats de 3.000 empreses de més de 100 sectors diferents i registra més de 15.000 interaccions per hora. Entre aquestes empreses que gestionen els accessos amb Robotics hi ha empreses com Iberdrola, Renfe el Futbol Club Barcelona, Fluidra, Cortefiel, Bacardi o Kalisse a l'Estat, però també grans multinacionals com L'Óreal, Nestlé, Miss Sixty, DHL, Bosch, Honda, Fiat Services i entitats com l'Ajuntament de Palamós, la Diputació de Lleida o l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

VisualTime és una solució que va més enllà dels controls horaris tradicionals. Està dissenyat per "cobrir les necessitats més exigents en seguretat i flexibilitat horària. És la solució amb les prestacions més altes del mercat pel que fa a recursos humans, accessos i productivitat, obtingudes gràcies a més de 30 anys d'experiència sintetitzant les necessitats dels nostres clients", explica Arderiu.

La informació que l'eina de Robotics recull permet a les companyies flexibilitzar els horaris dels seus equips de treball, donant dades sobre les tasques finalitzades. Així es poden dissenyar plans estratègics per millorar la productivitat de la plantilla.

L'eina és capaç de calcular el cost de les hores extra dels empleats, les despeses d'un treballador al realitzar un treball extern, la planificació dels calendaris anuals, o "inclús l'estudi de la productivitat o de l'absentisme", comenta el directiu.

De les màquines als humans
Robotics va néixer a Sabadell fa 33 anys. Inicialment es va tenir la idea de fer software per a la programació d'autòmats, però des de ben aviat es va veure que era més interessant, i hi havia més feina a gestionar les persones que no pas les màquines. Segons explica el seu director, "haver mantingut el nom ens recorda la necessitat de reinventar-se diàriament que tenim les empreses, sobretot en el sector tecnològic".

Arderiu, el màxim responsable en l'actualitat, és enginyer informàtic i es va incorporar a l'empresa el 1997 com analista de desenvolupament i n'és director general des de 2004.

Més internacionalització i eficiència
Des de la seu central a co-capital vallesana donen cobertura a tot Catalunya i Espanya on tenen delegacions pròpies a Madrid i València hi treballen 42 persones repartides a les tres seus. A més, la companyia també dóna suport a les delegacions d'Alemanya, Marroc, Panamà, Portugal i Jordània. El proper any la companyia té previst augmentar la seva presència internacional.

La facturació de l'empresa evidencia el seu creixement imparable. Robotics ha tingut un creixement mitjà d'entre el 20 i 30% anual, tancant el 2015 amb una facturació de 2,5 milions d'euros, "cosa que ens permet invertir en la millora de les nostres solucions més de 250.000 euros anuals en R D", indica Arderiu.

Segons comenta Arderiu, de cara al futur la intenció de l'empresa és "poder arribar a més empreses i organitzacions que volen millorar la seva eficiència independentment de la seva mida o activitat. També volem reduir costos en la seva gestió horària i ajudar en la presa de decisions amb totes les dades que VisualTime proporciona". Bàsicament, Robotics vol complir la seva missió com a empresa: "Reduir l'absentisme i facilitar que les empreses puguin oferir millors polítiques de conciliació pels seus empleats".
Avui et destaquem
El més llegit