La junta d'accionistes de Saba valora els resultats del 2018 | Cedida

resultats

Saba eleva un 35% els seus ingressos per la diversificació geogràfica

La companyia s'instal·la en noves ciutats, millora els seus resultats i ingressa 70 milions d'euros durant el primer trimestre del 2019

Saba ha incrementat un 35% els seus ingressos durant el primer trimestre del 2019 respecte els mateixos mesos de l'any passat. Així ho ha explicat la companyia en un comunicat, que posa de manifest que la companyia ha ingressat 70 milions d'euros, un 35% més que el 2018 i un 4% sense comptar amb l'expansió internacional. De fet, subratlla, els ingressos d'explotació del 2018 se situen en els 223 milions d'euros, un 5% més que l'any anterior, però si es tenen en compte els nous països, aquests arriben fins els 293 milions d'euros, un 31% més. L'Ebitda també s'ha incrementat fins els 106 milions d'euros, un 5%, i fins els 122 milions d'euros si es compten les noves ciutats.

Més info: Transformació digital amb plaça de pàrquing

L'empresa va obrir nous mercats a finals del 2018 arribant a països com el Regne Unit, Alemanya, Eslovàquia i la República Txeca, però també s'ha instal·lat en 74 noves ciutats. Per portar-ho a terme, han hagut d'incorporar 771 treballadors, 800 aparcaments nous i 170.000 places. A més, dels 250 milions d'euros que Saba va invertir el 2018, 230 milions es van destinar a l'expansió.

Entre els principals objectius que es marquen per a aquest 2019, hi destaca la implantació de la lectura de matrícules en més de 80 aparcaments a Espanya, Portugal i Itàlia per gestionar el pagament a través d'una aplicació mòbil, un sistema que s'aplicarà tant per als abonats com per als clients rotatoris. També tenen previst augmentar els punts de càrrega per als vehicles elèctrics en 505 aparcaments de tot Espanya.

Els millors mercats per a la companyia són Portugal, amb un creixement del 9% respecte l'any anterior, Itàlia (+5%) i Espanya /+3%).