El Saló Nàutic amplia la seva flota amb 670 embarcacions

El certamen repeteix un any més la jornada d’emprenedors i startups per a projectes innovadors del món de la navegació

El Saló Nàutic atrau molts compradors El Saló Nàutic atrau molts compradors

El Saló Nàutic Internacional de Barcelona prepara ja la seva 56a edició, que tindrà lloc de l’11 al 15 d’octubre al Port Vell. El certamen, organitzat per Fira de Barcelona, preveu créixer en oferta i activitats, superant els 260 expositors i les 670 embarcacions en exposició. Fins al moment, ja han confirmat la seva participació importants empreses del sector com Beneteau, Jeanneau, CNB-Lagoon, Marina Estrella, Sunseeker, Touron, Yamaha o Zodiac.

El saló, que ocuparà els molls d’Espanya i de la Fusta del Port Vell, comptarà aquest any amb una mostra flotant on es veuran embarcacions a partir de 8 metres d’eslora, destacant especialment la vintena de catamarans. A terra s’exhibiran petites embarcacions i pneumàtiques, així com l’últim en productes d’electrònica, motors, pintures, veleries, remolcs, xàrter i serveis nàutics.

A més, aquest any es celebrarà la segona edició de les Jornades per a Emprenedors i Startups amb l’objectiu de donar a conèixer projectes innovadors aplicats al món de la nàutica. També es portaran a terme sessions de networking, així com hi haurà una zona d’exposició i un fòrum d’inversió.

D’altra banda, el Saló Nàutic també comptarà amb diferents activitats com l’Àrea Fun Beach –amb sessions de vela lleugera, caiac o paddle surf-, o la Nit de la Nàutica –amb una exhibició de nedadors escortats per caicas-. També destaca l’àrea de Marina Tradicional amb l’exposició d’embarcacions clàssiques i on es duran a terme tallers i activitats per tota la família.

Saló nàutic de referència

“El saló consolida aquest any la seva tendència positiva, reflectint així els singles de recuperació del sector i reforça el seu paper com a principal plataforma comercial de la nàutica a Espanya”, explica el president del saló, Luis Conde, en un comunicat. Segons un estudi realitzat pel saló, a la fira es generen més del 50% de les vendes anuals del sector nàutic. A més, segons el secretari general de l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (ANEN), Carlos Sanlorenzo, “les matriculacions d’embarcacions d’esbarjo han crescut un 13% en el primer semestre del 2017 i el lloguer es consolida com a tendència per gaudir de la navegació d’esbarjo, amb un 35,4% més de matriculacions que l’any passat”.

A més, un informe del Saló Nàutic corresponent a l’edició del 2016 assenyala que el 84,4% dels expositors ja havia visitat el saló en altres edicions i el 74,4% afirma que repetirà aquest 2017. En relació als visitants, el 81% diu estar satisfet amb la seva visita i el 90% vol repetir en la pròxima edició

Més informació
El Saló Nàutic s'apunta a l'emprenedoria
El Saló Nàutic creix en firmes, models i superfície
Els emprenedors que pesquen al Saló Nàutic
Avui et destaquem
El més llegit