Señor: la popularització dels vestits a mida

L'empresa catalana, que celebra 50 anys d'història, ha automatitzat el procés de producció i redirigit el negoci als homes professionals d'empreses 2.0

Portar un vestit no està reservat exclusivament a cerimònies, esdeveniments especials o feina sinó que pot ser un element diari sempre que l'usuari se senti bé i còmode amb ell. Aquesta és la premissa de la sastreria Señor, amb seu a Manresa, que porta més de mig segle vestint a mida als seus clients i que ha actualitzat el seu catàleg a les demandes de la societat i ha aprofitat els avantatges que ofereixen les noves tecnologies per optimitzar els processos de producció.

"Un vestit ha de ser sobretot còmode, ampli per dins i entallat per fora", comenta l'actual responsable de la sastreria, Josep Maria Ribas, fill dels fundadors. Ribas assegura que la marca continua mantenint l'essència de la sastreria a mida, confeccionada de manera artesanal, però actualitzada i posada al dia amb la incorporació de les darreres tecnologies i la industrialització d'alguns processos de producció.

"Les eines per tallar incorporen una mena de càmeres que ens permeten tenir una major precisió i una exactitud al mil·límetre", diu Ribas. El responsable de l'empresa explica que el procés d'elaboració del vestit comença de la mateixa manera que fa mig segle, agafant les mides del client i triant la tela amb la que es confeccionarà. "Però el tractament de les dades està totalment informatitzat", comenta Ribas. Un dels avantatges es que es redueix el nombre de vegades que el client ha d'anar a emprovar-se el vestit.

Tot plegat fa que el procés de confecció es redueixi notablement i es pugui tenir un vestit preparat en poc més de 10 dies. També es rebaixa el preu, mantenint la qualitat i els acabats. "El sistema ens permet estandarditzar una cosa que no és estàndard", diu Ribas, que defensa que "així podem arribar a un públic més ampli i posar a l'abast de tothom la possibilitat de portar un vestit a mida únic".

15.000 vestits l'any
Un altre dels secrets de l'empresa és que controla tot el procés de confecció. "Tot ens ho fem a casa", recorda Ribas, que explica que del taller de Señor, al carrer Àngel Guimerà, on va obrir la primera botiga fa mig segle, surten 15.000 vestits cada any. "Nosaltres volem vestir i no tapar", diu Ribas, que assegura que "portar un vestit a mida es nota i per adonar-nos-en només cal que ens posem un".

El responsable de la sastreria Señor, amb gairebé 100 d'empleats i nou botigues a tot el país, considera que el sector té futur i manté que cada cop té més bona acceptació entre la gent "sobretot entre els joves". Professionals d'empreses 2.0, joves que han d'anar ben vestits però sense convencionalismes o persones que senzillament busquen presència són alguns dels sectors als que s'adreça la sastreria.

"Tenim diverses línies per respondre a les necessitats de cada persona des de vestits més formals o de cerimònia a una opció d'esport o casual", explica Ribas, que manté que "l'objectiu sempre és el mateix: que el client estigui còmode dins del vestit".

Professionalitat del sector
Tanmteix, Ribas reivindica la professionalitat dels treballadors de la sastreria que "més que venedors o sastres són assessors o fins i tot confessors, un element que s'ha perdut molt en el sector de la moda els darrers anys". Així, el disseny del vestit dependrà del que la persona que l'ha de portar necessita més que de la tendència o de la moda. I és, segons el seu responsable, "nosaltres volem fer clients més que vendre vestits. Que la gent torni perquè li agradi i estigui còmode amb el vestit".

Els vestits a mida representen un terç de la facturació de Señor, que també disposa de peces de prêt-à-porter i complements a les nou botigues que té obertes. "Hem anat creixent en funció de la demanda dels nostres clients, hem anat allà on ens reclamaven per evitar que s'haguessin de desplaçar fins a Manresa", comenta Ribas.

Així, a més de les botigues de la capital del Bages, Señor disposa d'establiments a Terrassa, Badalona i Barcelona. "Des d'aquí arribem a tot el món", diu Ribas en referència als establiments de la capital i recorda que "entre els nostres clients tenim molts turistes estrangers, sobretot d'EUA, que venen recomanats per d'altres que han comprat un vestit durant la seva estada a Barcelona".

 

Avui et destaquem
El més llegit