Spathios, els reis dels esdeveniments “a la carta"

L'empresa emergent factura 2 milions d'euros i compta amb inversors coneguts com ara el fundador de Glovo, Mediquo, Hannun o Vicio

Pol Hevia i Joaquim Tresserra, fundadors de Spathios | Cedida Pol Hevia i Joaquim Tresserra, fundadors de Spathios | Cedida

"A molts ciutadans els fa certa mandra parlar per telèfon, trucar per reservar un hotel o posar-se en contacte amb una aerolínia en concret i, com menys traves es trobin en el procés, millor", explica Pol Hevia, CEO de Spathios, la startup coneguda com a "TravelPerk del sector dels esdeveniments". 

L'empresa emergent encarregada de planificar esdeveniments corporatius, neix per a revolucionar el lloguer d’espais i convertir-se en la plataforma de referència líder al sector. A través de l’eina, les organitzacions poden trobar espais únics i especials i reservar-los per hores per a qualsevol activitat, com ara un afterwork, un teambuilding, una festa, un pop-up o un shooting, entre d'altres.

De la universitat a una facturació milionària

La companyia neix a finals del 2020 de la mà de Pol Hevia i Joaquim Tresserra, quan ambdós van acabar els seus estudis d’enginyeria. Mentre estudiaven a la universitat, els joves s’encarregaven d’organitzar esdeveniments i van adonar-se que era molt complicat trobar espais pel seu compte i que les eines digitals de planificació d’esdeveniments eren inexistents, de manera que van decidir crear la seva pròpia.

Hevia (Spathios): "Si treus una aplicació al mercat quan creus que està al 100%, vas massa tard”

Per aquest motiu van llançar la primera versió del producte "on fallaven molts elements" i a la llarga els inversors els hi van agrair, ja que val més “equivocar-se des d’un inici que tard”. Hevia aconsella que "si treus una aplicació al mercat quan creus que està al 100%, vas massa tard”. Amb els mesos van evolucionar d'un procés de reserva d'espais senzill a demanar molta més informació qualificada, un xat en viu i una "òptima resolució de problemes". Fins i tot, permeten que grans corporacions puguin pagar els espais a 30 i 60 dies i la proposta de valor l'estan construint al voltant de les empreses.

La competència de Spahtios és bàsicament indirecta, com són les agències de comunicació, publicitat i esdeveniments. L'emprenedor apunta que no "volen competir amb el seu talent, els treballadors, ni els consumidors", així que aposten per preus diferents i atractius per a totes les organitzacions empresarials. El valor afegit és clar: preus atractius que defugen dels 400 euros l’hora que pot valdre un espai al mercat, una bona experiència d’usuari i un servei d’atenció al client ràpid.

Cares conegudes entre els clients i els inversors

Com a curiositat Wallapop, Netflix, Telefònica, Bershka, Audi, Glovo, MovistarE+, Freeda, Muy Mucho o GAP, ja fan servir Spathios per a trobar lloc pels seus esdeveniments corporatius. De fet, la companyia gestiona al voltant de 4.000 espais repartits entre set ciutats espanyoles (Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Bilbao, Girona i Mallorca) i recentment Londres. I, respecte a la facturació, va assolir els 2 milions d'euros el 2022, quadruplicant la xifra de 500.000 euros de l’exercici anterior.

Més info: Catalunya augmenta la seva activitat firal fins als 420 esdeveniments

Entre els inversors destacats, moltes cares conegudes: Josep Casas; Oscar Pierre, fundador i CEO de Glovo; Joan Álvarez, CEO de Hannun; Inés Urés, exCMO de Deliveroo; Guillem Serra, CEO de Mediquo; i Aleix Puig i Oriol de Pablo Morató, fundadors de Vicio.

Més informació
Neix Wise, agència de viatges i esdeveniments "molt bojos"
Futura Space, el món virtual dels esdeveniments
Avui et destaquem
El més llegit