ThePowerMBA, la revolució dels màsters

L’escola de negocis internacional ha aconseguit més de 45.000 alumnes en tres anys

ThePowerMBA ThePowerMBA

Avui dia qualsevol graduat es planteja continuar els seus estudis més enllà de la carrera universitària. Actualment, tenir una carrera i començar a treballar directament acaba sent una de les últimes opcions pels joves graduats. Els màsters s’han convertit en una part essencial dels estudis complementaris. Tot i això, el cost d’aquests cursos acaba sent una inversió de futur cara per alguns d’aquests estudiants. És per això que neix ThePowerMBA, una escola de negocis digital que es dedica a donar cursos de 10 mesos a emprenedors o futurs emprenedors que no volen o no poden costejar-se un màster.

Els creadors de ThePowerMBA han buscat un buit dins del mercat i han utilitzat la filosofia del micro aprenentatge, és a dir, donar petites píndoles o classes al dia molt específiques i focalitzades que es poden veure des de qualsevol ordinador o Smartphone amb connexió a Internet. Una manera d’aprendre des d’on vulguis i quan vulguis per 499 euros. Per tant, podem comprovar que és un model d’èxit, ja que des de 2017 que van obrir les portes tenen més de 45.000 alumnes en més de 90 països diferents, segons informen ells mateixos.

El nou model d’aprenentatge

El micro aprenentatge o microlearning és una nova manera d’entendre l’ensenyament. Segons Snackson, una empresa que es dedica a crear micro continguts per fer classes més reduïdes, el micro aprenentatge ajuda a consumir continguts de manera gairebé inconscient i la seva curta durada fa que sigui més fàcil adquirir coneixement a partir de les classes.

Aquesta estratègia de formació permet un consum àgil del contingut de les classes apropant-lo al que és realment necessari i allunyant-se de les classes magistrals on cada cop hi ha més palla. La pàgina web de Snackson recalca que “no hem de reservar 1 hora de formació: només calen 3 o 4 minuts al dia per adquirir certs coneixements i reforçar conceptes”. A part, el micro aprenentatge obre un gran ventall d’oportunitats als alumnes que a part d’estudiar volen continuar treballant o buscar feina simultàniament.

Eduard Sayós: "Jo volia alguna cosa que fos ràpida i m’impliques poc temps"

A finals de juny del 2020 i en plena pandèmia, ThePowerMBA va anunciar la incorporació de Martin Eberhard, cofundador de Tesla; Chad Hurley, cofundador de YouTube; Uri Levine, cofundador de Waze; Chris Barton, cofundador de Shazam; Daniel Lamarre, CEO de Cirque du Soleil, i John Mackey, fundador de Whole Foods, com nous membres del seu professorat.

Però endinsem-nos de debò en aquesta escola de negocis a través dels seus usuaris. Eduard Sayós és un jove de 26 anys que treballa en el sector industrial. Va decidir apuntar-se a aquesta nova manera d’aprendre per tal d’adquirir un coneixement ràpid i eficient: “Jo volia alguna cosa que fos ràpida i m’impliques poc temps”. Tal com expliquen a la seva presentació, ThePowerMBA proporciona classes online de 15 minuts diaris on sobretot es plantegen preguntes teòriques resoltes per participants d’empreses que s’han catalogat com a casos d’èxit a tot el món, com el cas de LinkedIn o Hawkers.  

Tot i aquesta manera de vendre els seus cursos, Sayós explica que no és inamovible aquesta filosofia, és a dir, no només es pot treballar en el curs 15 minuts al dia. “És una xifra orientativa però, si vols, hi pots dedicar 4 hores al dia”. Un altre cas totalment diferent és el de la Paula Riaza qui treballa en el sector de la consultoria. Ella va fer el curs mentre treballava: “Jo hi havia dies que no podia posar-m’hi però llavors ho recuperava els caps de setmana”.

El sector de l’emprenedoria ha crescut en els darrers anys i molts dels joves que han volgut començar una empresa s’han trobat desemparats o per contra, els màsters que s’han acostat a les seves necessitats han estat massa cars. “Jo necessitava alguna cosa que m’aportés coneixement, en un màster, en gran part, pagués els contactes”, explica l'Eduard.

Més info: Els màsters del nou món

Per tal de no deixar de banda les interaccions entre estudiants i professorat de qualsevol màster o postgrau presencial, ThePowerMBA ha trobat una manera perquè els seus estudiants interactuïn entre ells. Les classes no deixen de ser personalitzades i això no dóna marge a què entre estudiants o inclòs ponents es puguin conèixer. Per aquest motiu han muntat les “Networkings”, unes trobades entre alumnes per tal de conèixer gent i potser començar algun projecte en col·laboració. “Jo no vaig poder assistir a cap per culpa del coronavirus però semblen eficients”, diu l'Eduard. Tota aquesta xarxa es crea per un fi molt clar per l’escola de negocis i Chris Barton, cofundador de Shazam, ho deixa molt clar en una de les seves intervencions al curs: “ThePowerMBA està formant a la pròxima generació d’emprenedors i directius”.

A més, les classes online són gravades i això fa que la bidireccionalitat entre alumne i professor es perdi. “Per preguntar dubtes utilitzes el fòrum”, explica la Paula. Aquest espai està creat perquè els estudiants puguin compartir les seves inquietuds i es puguin respondre entre ells. “Al final ells ho compensen fent classes molt més específiques amb resums i temes claus perquè no hi hagi marge de dubtes”, afegeix ella.

Dubtosa legitimitat

Tot i això, no tot són flors i violes en el funcionament d’aquesta nova escola de negocis. Fa uns mesos, Carlos Sánchez, actual dissenyador de Cubigram (un joc de paraules per iOS), explicava en el seu compte de Twitter que per algun motiu pertanyia a “l’equip de ThePowerMBA” sense saber-ho. En el fil de Twitter, Sánchez explicava que el 2018 havia gravat una entrevista com a favor i de manera gratuïta i després no havia tornat a saber res de l’equip de ThePowerMBA. Tot i això, l’empresa no havia dubtat en posar-lo com a membre de l’equip i fins i tot “inventar-se el seu càrrec en la seva descripció”, segons explicava el dissenyador.

Sánchez: “Arran de tot el revol, m’han escrit diverses persones explicant-me experiències encara pitjors amb ells”

Carlos Sánchez també mencionava algunes fonts, de les que no donava noms, que també havien valorat l’experiència amb aquesta escola de negocis de manera negativa: “Arran de tot el revol, m’han escrit diverses persones explicant-me experiències encara pitjors amb ells”, tuitava Sánchez.

A banda, cal recordar que una de les primeres coses que l’equip de ThePowerMBA declara a la seva pàgina web és la seva insistència a no ser un màster. L'empresa no proporciona classes homologades i cap dels seus cursos té la mateixa importància legal davant d'una entrevista de feina que qualsevol màster homologat. És per aquest motiu, que la legitimitat d'aquests cursos acaba convertint-se en un terreny pantanós on encara que el preu  no sigui desorbitat no queda clara la seva efectivitat davant d'una empresa que busca personal. 

Tot i les crítiques que han rebut i les informacions sobre la seva dubtosa feina de recursos humans, està clar que ThePowerMBA ha demostrat la seva popularitat obrint cada cop més subscripcions a tot el món. No són un màster convencional però sí una alternativa més econòmica que els estudis complementaris regulars. Aquesta escola de negocis s’està posicionant cada cop més amunt en l’escala d’eleccions de postgraus entre els joves. El micro aprenentatge s’ha convertit en una eina molt potent del seu programa i ha aconseguit que més de 45.000 persones arreu del planeta comencin algun dels seus cursos. Ni Paula ni l’Eduard han estat emprenedors arran d’aquest curs però sí que destaquen que els ha ajudat a aprendre i estar més desperts davant del món de l’emprenedoria. La Paula destaca que ella no començarà una startup ara mateix però en cas de fer-ho “la teoria ja la té”.

Més informació
Esade i IE al Top 10 de màsters de 'management' del món
Avui et destaquem
El més llegit