Volkswagen, el major fabricant automobilístic del món, deixarà de vendre automòbils amb motor dièsel TDI de quatre cilindres a EUA, tant nous com usats, després de reconèixer haver manipulat les dades d'emissions contaminants.
Les accions de Volkswagen es desplomaven aquest dilluns a la borsa de Frankfurt i queien un 20%, fins a 129,95 euros.
La notícia ha impactat als inversors a Frankfurt i generat pèrdues en borsa d'altres companyies del sector automobilístic.
El fabricant de pneumàtics Continental queia un 4%, Daimler perdia un 2% i BMW ho feia un 1,5%.
En la sessió matinal, la borsa de Frankfurt va perdre uns 15.000 milions d'euros en capitalització borsària.
La multa a la qual es podria enfrontar Volkswagen a EUA ascendeix a 18.000 milions de dòlars, a més del dany incalculable per a la seva imatge.
El vicecanceller i ministre d'Economia alemany, el socialdemòcrata Sigmar Gabriel, va qualificar de "terrible" la manipulació dels nivells de gasos contaminants dels vehicles dièsel de Volkswagen, però descarta que vagi a tenir efectes duradors en el conjunt de la indústria automobilística alemanya. "És clar que és un esdeveniment terrible", va dir el vicecanceller alemany. Però "estic segur que l'empresa ho explicarà ràpidament i per complet i que repararà ràpidament els danys", segons Gabriel.
La Comissió Europea també espera que s'aclareixi aviat el cas de manipulació de dades d'emissions de gasos contaminants de VW.
Volkswagen, que ha reconegut la manipulació, ha iniciat una recerca externa després que l'Agència de Protecció Mediambiental d'EUA (EPA) l'acusés d'haver utilitzat programari per manipular els estàndards mediambientals en exàmens sobre emissions contaminants.
Volkswagen encara no ha especificat quants models estaran afectats per la mesura.
Alguns models que inclouen aquesta versió TDI (Turbo Direct Injection) dièsel són, per exemple, el Golf, Jetta, Passat o Beetle de VW i l'Audi A3.
El president de Volkswagen, Martin Winterkorn, el contracte del qual al capdavant de la companyia havia estat perllongat recentment fins a finals de 2018, va lamentar en un comunicat haver trencat la confiança dels clients.
Alguns analistes descarten una solució a curt termini i per això han deixat de recomanar les accions de Volkswagen.
A més, alguns experts automobilístics i associacions de protecció mediambiental han demanat la dimissió de Winterkorn, el contracte de la qual expira a la fi de 2016.
Winterkorn, de 68 anys, presentarà al consell de supervisió de Volkswagen el divendres la nova estratègia de la companyia.
Les accions de Volkswagen es desplomaven aquest dilluns a la borsa de Frankfurt i queien un 20%, fins a 129,95 euros.
La notícia ha impactat als inversors a Frankfurt i generat pèrdues en borsa d'altres companyies del sector automobilístic.
El fabricant de pneumàtics Continental queia un 4%, Daimler perdia un 2% i BMW ho feia un 1,5%.
En la sessió matinal, la borsa de Frankfurt va perdre uns 15.000 milions d'euros en capitalització borsària.
La multa a la qual es podria enfrontar Volkswagen a EUA ascendeix a 18.000 milions de dòlars, a més del dany incalculable per a la seva imatge.
El vicecanceller i ministre d'Economia alemany, el socialdemòcrata Sigmar Gabriel, va qualificar de "terrible" la manipulació dels nivells de gasos contaminants dels vehicles dièsel de Volkswagen, però descarta que vagi a tenir efectes duradors en el conjunt de la indústria automobilística alemanya. "És clar que és un esdeveniment terrible", va dir el vicecanceller alemany. Però "estic segur que l'empresa ho explicarà ràpidament i per complet i que repararà ràpidament els danys", segons Gabriel.
La Comissió Europea també espera que s'aclareixi aviat el cas de manipulació de dades d'emissions de gasos contaminants de VW.
Volkswagen, que ha reconegut la manipulació, ha iniciat una recerca externa després que l'Agència de Protecció Mediambiental d'EUA (EPA) l'acusés d'haver utilitzat programari per manipular els estàndards mediambientals en exàmens sobre emissions contaminants.
Volkswagen encara no ha especificat quants models estaran afectats per la mesura.
Alguns models que inclouen aquesta versió TDI (Turbo Direct Injection) dièsel són, per exemple, el Golf, Jetta, Passat o Beetle de VW i l'Audi A3.
El president de Volkswagen, Martin Winterkorn, el contracte del qual al capdavant de la companyia havia estat perllongat recentment fins a finals de 2018, va lamentar en un comunicat haver trencat la confiança dels clients.
Alguns analistes descarten una solució a curt termini i per això han deixat de recomanar les accions de Volkswagen.
A més, alguns experts automobilístics i associacions de protecció mediambiental han demanat la dimissió de Winterkorn, el contracte de la qual expira a la fi de 2016.
Winterkorn, de 68 anys, presentarà al consell de supervisió de Volkswagen el divendres la nova estratègia de la companyia.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.