Waital, del cinema a casa en un sol clic

Una startup dedicada a la comercialització de productes i serveis que apareixen a la gran pantalla

Laura Puig, Jose A. García, Oscar Sala i Angel Galindo fundadors de Waital | Cedida Laura Puig, Jose A. García, Oscar Sala i Angel Galindo fundadors de Waital | Cedida

Les pel·lícules formen part de la cultura de la societat mundial. Tot i que ja no hem d'anar al cinema per mirar-les i la comoditat de casa aconsegueixi crear un altre ambient seguim admirant la pantalla fins que es fon en una imatge en negre. Admirem allò que surt i de tant en tant intentem identificar-nos amb els personatges que hi veiem, tant que coses bàsiques com el seu estil, la seva roba o inclòs el que mengen pot arribar a agradar-nos de veritat. En aquesta nova època ja hi ha empreses que es dediquen a comercialitzar amb aquests productes que veiem a la gran pantalla. Una d'elles és Waital, una startup catalana que des de 2020 uneix venedors amb usuaris per obtenir aquells esperats productes que un dia van veure al cinema.

"Tot i que la idea va sorgir fa molts anys, ens hem aferrat a aquesta nova etapa digital per llançar-la", explica Jose A. García Pamplona, cofundador de la companyia. Juntament amb Laura Puig, Oscar Sala i Angel Galindo -a més de la col·laboració de Barcelona Activa- inicien una plataforma que es dedica a comercialitzar amb els productes de les pel·lícules en l'actualitat. "Hem desenvolupat la nostra pròpia tecnologia perquè l'usuari només hagi de triar allò que més li agrada del catàleg", explica García. Així doncs, Waital combina els seus diferents productes relacionats amb la gran pantalla amb alguns dels llocs enregistrats en les pel·lícules, com ara hotels o restaurants.

En primera instància la companyia ha creat una aplicació mòbil que ja està disponible per Android i en poc temps també ho estarà per IOS. D'aquesta manera, la tecnologia que han dissenyat reconeix la pel·lícula que està veient l'usuari i automàticament el redirigeix a aquells productes que poden està en venda: "Des de la mateixa apli es pot comprar des d'una gorra a reservar una nit d'hotel per a dues persones en aquell establiment que van veure en una pel·lícula", reconeix el cofundador de l'empresa. Gràcies a aquesta tecnologia ja hi ha usuaris a tot el territori espanyol que utilitzen la plataforma, un creixement que tal com descriu García "demostra que ara és el moment de crear un projecte digital".

Waital s'emporta una part del que reben les marques un cop han comprat els seus productes

Pel que fa a les marques o productes que formen part del catàleg de Waital són seleccionades per la mateixa companyia. D'ençà que van obrir les portes ja tenen uns 7.000 productes en venda d'unes 1.000 marques diferents i més de 300 retailers que els proporcionen alguns dels productes: "Hi ha marques que també han decidit contactar directament amb nosaltres, tot i això, també treballem amb propietaris que ens proporcionen els productes", diu l'emprenedor. En aquest apartat de la companyia és on hi ha la base del seu model de finançament, ja que l'aplicació mòbil és gratuïta pels usuaris. En aquest sentit, Waital s'emporta una part del que reben les marques un cop han comprat els seus productes.

Un públic concret

Com en qualsevol empresa, el públic objectiu de la iniciativa pot marcar la diferència de productes. En aquest cas, la selecció de les pel·lícules que la plataforma pot detectar va molt lligada al target al que es dirigeix la companyia: "Pel que hem pogut comprovar els nostres principals usuaris són millennials", descriu García. Per aquesta raó i per la temporalitat dels productes del catàleg, s'ha de fer un triatge de les pel·lícules que poden oferir els seus productes: "Es tracta de triar pel·lícules que estiguin de moda" afegeix l'emprenedor.

García: "El mercat internacional és el següent pas, arribarem a Europa l'any que ve"

D'altra banda, però, un altre públic creixent de la companyia són la Generació Z, que també té molt d'interès en el món digital i, a part, té un domini més nadiu de les xarxes i internet: "Encara que aquesta generació no tingui el mateix nivell adquisitiu que l'anterior, ens poden ajudar amb la viralització de la companyia", reconeix García.

Un mercat poc explotat

En un món on tot està inventat, sobretot amb relació a les noves tendències, costa de creure que la comercialització de productes i serveis anunciats en pel·lícules encara no estigui del tot explotada. Tal com explica el cofundador de Waital hi ha pàgines web que es dediquen a vendre productes que surten a les pel·lícules, però "no hem vist a cap que tingui també ofereix serveis com ara restaurants o nit d'hotel". Aquesta oportunitat de creixement dona a Waital la possibilitat de pensar en una pròxima expansió: "El mercat internacional és el següent pas, arribarem a Europa l'any que ve", respon García.

Amb una plantilla de gairebé una dotzena de persones entre treballadors parcials i a temps complet, la companyia espera continuar el seu creixement i obrir una pàgina web per aconseguir arribar a més públic. Waital s'ha convertit en una plataforma d'èxit, que combina les noves tecnologies i l'era de la digitalització amb una antiga passió que de vegades sembla oblidada: l'art de veure pel·lícules.

Més informació
Keybotic, els robots autònoms que han fet les Amèriques
Brickken, la tokenització per a principiants
Avui et destaquem
El més llegit