Well Wo, la plataforma catalana per crear treballadors feliços

Well Wo, que va néixer com una casualitat, arriba a desenes de milers de treballadors arreu del món

Well Wo ofereix contingut pel benestar emocional i físic dels treballadors | iStock Well Wo ofereix contingut pel benestar emocional i físic dels treballadors | iStock

Un treballador feliç és un treballador productiu, diuen. Aquesta és la premissa de Well Wo, una plataforma en línia que busca millorar el benestar dels treballadors d'empreses a través de contingut diari sobre salut física o emocional. En pocs anys ja tenen 150.000 usuaris d'arreu del món i l'utilitzen empreses com Naturgy, Estrella Galicia o Pepsico. L'objectiu final? Millorar el benestar dels treballadors i augmentar, per tant, la productivitat i eficiència de les companyies.

Anys abans de la pandèmia i quan el món físic era dominador absolut, Orlando Pérez va fundar Ictiva, un gimnàs virtual que oferia classes en directe i contingut arreu del món. Va ser el 2012 i pocs anys després, va fundar per "casualitat" Well Wo, la plataforma per tenir cura del benestar físic i emocional dels treballadors.

Fruit d'una casualitat

La creació de Well Wo no va ser conseqüència d'un pla estratègic o una idea llargament madurada. Va ser completament fruit de la casualitat, gairebé un cop de sort que van saber aprofitar. Així ho explica Orlando Pérez: "Se'ns va acostar una empresa del sector farmacèutic, que ens va dir que necessitava oferir als seus treballadors activitat física, emocional i nutricional".

Era Novartis i van arribar a Ictiva fent una cerca a Google. En la primera reunió, l'empresa va quedar satisfeta i va voler contractar els serveis d'Ictiva. "Ens van canviar el model de negoci, vam passar de vendre a consumidors a fer-ho a negocis", destaca Pérez. De cop i volta, van haver de crear una nova plataforma en línia d'activitat física per un miler de treballadors i va ser el naixement de Well wo, que es va acabar fundant el 2019.

Reconeixement a la feina

"Novartis ho va explicar i, a partir d'aquell moment, altres empreses farmacèutiques es van posar en contacte amb nosaltres i ens van començar a contractar", recorda el fundador. En aquell moment, la plataforma oferia sobretot contingut relacionat amb l'activitat física.

Van ser les mateixes empreses que plantejaven noves necessitats per incorporar-les. Contingut sobre pauses actives al treball, personalització de la plataforma, la salut emocional o nutrició. I Well Wo ho va anar incorporant tot fins a assolir els sis pilars actuals: salut física, emocional, nutricional, social, financera i mediambiental.

Tot d'una manera didàctica i amena, amb vídeos instructius de poca durada. "Fem com tiktoks de temàtica saludable perquè l'usuari pugui seguir rutines cada dia", simbolitza Orlando Pérez.

Orlando Pérez: "Ens va servir de palanca i vam començar a internacionalitzar-nos",

I va arribar la Covid, que va ser un gran punt d'inflexió per la companyia. Les empreses volien incrementar els seus serveis per garantir el benestar dels treballadors i els nous clients es van disparar. "Ens va servir de palanca i vam començar a internacionalitzar-nos", destaca Orlando Pérez.

De Mèxic a Portugal

Tot i que la major part de negoci es concentra a Espanya, Well Wo ja treballa amb empreses de Mèxic, Estats Units, Portugal, França o Itàlia. De fet, a Mèxic, on hi ha una norma que obliga les empreses a tenir cura del benestar dels treballadors, col·laboren amb dos grans grups amb desenes de milers de treballadors.

Naturgy, PepsiCo, Estrella Galicia, Acesur, Grupo México o GNP són alguns exemples de grans grups i multinacionals que utilitzen Well wo. Tot i això, Orlando Pérez assegura que el servei va adreçat des de petits empreses fins a les més grans. Però en els primers anys, les multinacionals s'hi han acostat més.

Orlando Pérez: "Fins i tot hi ha un càrrec nou que és el director de la felicitat"

"Qui ha tingut més consciència són les multinacionals o empreses de gran dimensió, on tenen departaments de recursos humans o benestar. Fins i tot hi ha un càrrec nou que és el director de la felicitat", assegura.

Sobre la importància de la felicitat dels treballadors fa referència al fenomen de la gran renúncia als Estats Units, on molta gent deixa feines molt ben remunerades per buscar espais de més benestar: "Identifiquen que el més important és la salut emocional i la seva vida, com de feliços són, més enllà d'una gran nòmina". I les empreses s'hi estan adaptant i estan començant a tenir clar que un treballador feliç és un treballador més productiu.

Així, Well Wo ja arriba a més de cent empreses i desenes de milers de treballadors cada dia, acumulant creixements per sobre del 100% en els últims anys. I, tot plegat, nascut d'una situació sortosa que van saber aprofitar: "A vegades passen i hem sigut afortunats que una farmacèutica veiés la nostra solució a Google".

Avui et destaquem
El més llegit