Artesta i l'exitós art de la decoració

La startup es dedica a la venda de quadres i, amb poc més d'un any de vida, ha facturat al voltant de 300.000 euros

D'esquerra a dreta: Raul Valdivia, Júlia Ramírez i Adrià Rossendo | Cedida D'esquerra a dreta: Raul Valdivia, Júlia Ramírez i Adrià Rossendo | Cedida

"Et podria dir que estudio arquitectura, que m'encanta la decoració i que d'aquí surt la idea, però no és veritat", reconeix Raul Valdivia, CMO d'Artesta. El cert és que la història d'aquesta startup és més de convicció que d'inspiració. Valdivia, conjuntament amb el seu amic de la infància Adrià Rosendo, volien començar un projecte nou de totes totes, però no sabien cap on encaminar-lo. "Teníem tantes ganes de fer alguna cosa que vam obrir una web però no teníem cap producte per vendre", recorda el CMO. Els joves emprenedors només sabien que per al seu projecte no es volien enfrontar a un producte que requerís molt estoc. La idea va aparèixer davant seu quan, per la mudança del seu germà, Valdivia va veure els quadres que li van regalar per a la nova llar i ho va tenir clar: quadres.

Amb un producte en ment per vendre a la seva web fantasma, els dos amics van començar a plantejar el que avui és Artesta, una startup dedicada a la decoració que forma part de l'ecosistema de Barcelona Activa. L'empresa adapta els seus productes a les preferències de cada client, que pot escollir la mida i el tipus de suport, que pot ser des de llenç fins a metacrilat.

La varietat de l'oferta i la comoditat del servei han fet que en només un any de vida hagin facturat gairebé 300.000 euros, i cap dels dos vol aturar-se aquí.

"Ara estem en un moment en què ja no anem a buscar els artistes, sinó que són ells que vénen a nosaltres"

Xarxa d'artistes

"Al principi treballàvem amb artistes del nostre entorn que feien les obres com un complement, un hobby a més de les seves feines en el món del disseny o la publicitat", recorda Valdivia. Els artistes que venen a través d'aquesta plataforma reben una comissió fixa per cada venda del seu material. L'empresa no els reclama que renovin els seus dissenys periòdicament, simplement els demanen la seva obra digitalitzada i ells assumeixen la distribució, la impressió i el màrqueting. "Per a ells és un ingrés passiu d'una obra que hagués acabat oblidada o compartida amb poca gent", assegura el CMO.

Ràpidament, el que va començar essent una xarxa d'amics i coneguts es va anar ampliant fins a convertir-se en una autèntica teranyina d'artistes diversos. "Ara estem en un moment en què ja no anem a buscar els artistes, sinó que són ells que vénen a nosaltres", remarca Valdivia. Davant d'aquesta creixent oferta, la companyia filtra quins dissenys vol incloure en el seu catàleg segons les cerques, les tendències i l'estoc que ja tenen disponible a la plataforma. "Actualment, per exemple, està tirant moltíssim l'estil nòrdic, minimalista i la fotografia en blanc i negre", assegura Valdivia.

"Tenim un producte que pot competir perfectament amb Ikea i el que ens diferencia són els artistes que hi ha darrere"

La diversitat en els productes i el format és un dels principals atractius de la companyia, i també fa que un mateix disseny pugui tenir preus diferents. Els clients d'Artesta es gasten de mitjana uns 79 euros per comanda, segons ens confirma el CMO i afegeix: "Tenim un producte que pot competir perfectament amb Ikea i el que ens diferencia són els artistes que hi ha darrere". Actualment, més de 3.000 obres omplen el catàleg. Generalment són joves que les consumeixen quan estan decorant el seu primer o segon pis i que volen peces que puguin canviar fàcilment.

Artesta presenta una gran varietat de dissenys | Cedida

Artesta presenta una gran varietat de dissenys | Cedida

Una escalada constant

Ni Valdivia ni Rosendo esperaven la bona acollida que ha tingut Artesta. "Ha estat molt millor i molt més ràpid del que ens esperàvem" confessa el CMO. Tant el seu catàleg com la seva cartera de clients han crescut incessantment d'ençà que van començar l'any 2018. La bona acollida s'ha traslladat a la facturació de l'empresa, que esperen que arribi al mig milió aquest any.

Però no és el seu únic objectiu futur: volen créixer cap al mercat internacional, concretament cap a terres franceses. Valdivia reconeix, però, que no era la seva primera opció: "El primer mercat internacional on ens volíem establir era el Regne Unit, però després del Brexit hem preferit centrar-nos en França". L'empresa actualment se sustenta sobre la base del seu creixement orgànic, però si l'expedició cap a mercats internacionals és un èxit, no descarten obrir-se a la inversió externa.

Més informació
Foimpex, la decoració catalana que marca tendència
Les noves tendències en decoració tornen a l’Expohogar
Torna Expohogar amb les últimes novetats en decoració i joieria
Avui et destaquem
El més llegit