Les 7 tendències de l'ecommerce que marcaran el 2018

Les compres a través del mòbil, l''epayment', els processos de compra en un sol pas i els enviaments flexibles es consolidaran

Els portals ecommerce han fet que les pimes hagin de millorar la presència online Els portals ecommerce han fet que les pimes hagin de millorar la presència online

El fenomen ecommerce té cada vegada més importància en la nostra societat. A punt de finalitzar l'any, idealo.es, un dels comparadors de preus més importants d'Europa, ha estudiat les principals tendències que protagonitzaran el panorama a Espanya durant aquest 2018.

Mcomerce: no sense el meu mòbil

Durant el 2017 com ja hi ha més usuaris que compren per internet des de dispositius mòbils que des de l'ordinador. De fet, segons dades de l'estudi elaborat per idealo.es, 6 de cada 10 espanyols ja són compradors mòbils.

Aquesta tendència ha fet que les botigues online hagin d'adaptar-se ràpidament a les noves formes de comprar. De fet, el 84% de les botigues analitzades ja disposa d'un disseny optimitzat o responsive de la seva botiga online, mentre que fa tres anys solament el 60% de les mateixes comptava amb aquesta adaptació. Segons aquestes dades, es preveu que el pròxim any el nombre de botigues online amb dissenys adaptats als dispositius mòbils augmenti encara més.

L'epayment serà el rei

La internacionalització del comerç electrònic ha permès la generalització de l'ús de les targetes de crèdit - que ha arribat a gairebé el 100% d'implantació en tots els països-, de dèbit i de plataformes de pagament electrònic com PayPal.

S'espera una implantació del 100% de l'epayment a curt termini, com ja passa a Alemanya o Itàlia

Pel que fa als mètodes de pagament a Espanya, la penetració de l'ús de targetes de dèbit seguirà creixent, segons les previsions d'idealo.es, avui dia el 76% de les botigues ja accepta el pagament amb targeta de dèbit, un percentatge molt major que el d'anys anteriors (en 2014 era d'un 28%). A més, la pujada l'epayment a Espanya fa preveure que s'aconsegueixi una quota d'implantació pròxima al 100% en un futur pròxim, alguna cosa que ja ha succeït en països com Alemanya o Itàlia.

Les compres online es faran en un sol pas

Comprar online serà cada vegada més fàcil i ràpid. Les botigues online, conscients de la necessitat de millorar l'experiència de l'usuari en les compres, estan reduint els passos que ha de seguir un comprador durant el procés de compra.

Mentre que en 2015 calia seguir 4,7 passos de mitjana durant el procés de checkout, en el 2017 la mitjana s'ha situat en 2,7 passos. I sembla que aquest procés es reduirà cada vegada més. Tant és així, que idealo.es preveu un augment del single page checkout (compra en un únic pas), que ara mateix ja té implantat el 40% de les botigues online analitzades.

La companyia també ha analitzat la informació que mostren les botigues online als usuaris durant el procés de compra. Concretament, un 88% inclou en el carret de la compra els costos addicionals – com les despeses d'enviament-, un 66% inclou en el carret de compra la possibilitat d'introduir un codi de descompte, i una mica menys de la meitat mostra el temps d'enviament o les opcions de pagament (46% i 44%, respectivament).

Els enviaments, cada vegada més ràpids i més flexibles

Les condicions d'enviament ofertes per les botigues online són un dels aspectes més importants per als consumidors del nostre país a l'hora de comprar per internet. En aquest sentit, la logística de les botigues online evolucionarà amb dues noves tendències durant el pròxim any.

Els enviaments més ràpids i flexibles impulsaran l''ecommerce'

En primer lloc, predominaran els enviaments en el mateix dia de comanda (same day delivery), ja que el nombre de botigues online que ofereix aquest servei es va multiplicar per quatre entre 2015 i 2017, aconseguint el 16%. En segon lloc, els enviaments seran cada vegada més flexibles pel que fa a la recollida de la comanda, doncs seguiran augmentant els models de lliurament en taquilla o les recollides en botiga/magatzem.

El Black Friday, una data vital per a les botigues online

El Black Friday s'ha assentat definitivament a Espanya i s'ha convertit en una data vital per a l'ecommerce al nostre país, doncs són ja tres de cada quatre espanyols els que afirmen comprar alguna cosa durant el Black Friday.

Estalviar seguirà sent una prioritat per als espanyols

Segons l'estudi dut a terme pel comparador de preus, l'estalvi és el més important a l'hora de comprar per internet per quatre de cada 10 espanyols. Sent aquest un aspecte tan important per als espanyols, s'auguren bons temps per a les plataformes que ajuden els usuaris a trobar la millor qualitat-preu per a un producte, com els comparadors de preus. Amb aquesta pràctica els espanyols poden estalviar una mitjana d'un 33,5%. De fet, Espanya és el segon país en el qual és possible obtenir un major estalvi comparant preus abans de realitzar una compra en internet, per darrere d'Itàlia.

Comparant preus, els espanyols poden estalviar una mitjana d'un 33,5% euros en la compra

Aquesta nova tendència de comparació de preus en augment -els espanyols comparen un 26% més que l'any passat (2016) abans de realitzar una compra online- està fent que cada vegada més espanyols s'acostin al perfil del smart consumer. És a dir, aquell usuari que es preocupa d'investigar i comparar a la xarxa els articles que vol adquirir, allunyant-se de la compra per impuls.

Més informació
La milla que encalla l''ecommerce'
‘Retail’ vs ‘ecommerce’: qui espanta a qui?
El decàleg de l'e-commerce
Avui et destaquem
El més llegit