El concurs online dels festivals 'moderns'

La plataforma Movistar Artsy ofereix suport tècnic a les propostes de certàmens musicals que són viables gràcies al suport de les xarxes socials

Actuació durant el MusicalEbre, proposta guanyadora del 2013
Actuació durant el MusicalEbre, proposta guanyadora del 2013
Com una mena de Got Talent però en clau 'festivalera', el Movistar Artsy és l'eina digital que aquells somiadors tenen al seu abast per muntar el seu anhelat festival. La proposta és una plataforma que incentiva l'emprenedoria cultural i impulsa les idees dels seus creadors fins a convertir-les en festivals de petit format o en trobades culturals per tot el territori català.

Mitjançant el portal, creadors individuals i col·lectius poden presentar a concurs les seves idees de festival i els guanyadors obtenen el suport tècnic per tirar endavant la producció de la seva proposta. Comptaran amb el suport d'un equip d'experts liderats per un assessor en gestió cultural que els hi dóna suport en aspectes legals i branding, desenvolupament tecnològic, relacions públiques i comunicació, d'entre altres.

Movistar Artsy ha impulsat set projectes en dues edicions, festivals de petit format que ha reunit uns 230 artistes, aproximadament. Les propostes nascudes de la plataforma són l'Americana Film Festival, de cinema independent nord-americà; MusicalEbre, iniciativa musical al riu Ebre com a escenari principal; el festival de micrometratges Haikurts; SerielizadosFest; Surfcity Festival; Livesoundtracks i Ornitofest, festival de barreges musicals amb l'actuació Manel, Mi Capitán, El Último Vecino o Mazoni.

Aquest any el festival que encapçala el rànquing és el MeditaMar Music Festival (Meditació – Música – Mar), amb més de 14.000 punts.



Les xarxes socials com a jurat
Després de penjar-ho a la plataforma web, els projectes passen per una primera fase de selecció a base de votacions populars. El jurat –independent, format per figures del món de la cultura i dels festivals- només valora les iniciatives que compten amb una bona acceptació i connexió amb el públic, les que tinguin una puntuació mínima de 5.000 punts en 90 dies.

El recompte es realitza a partir de les votacions aconseguides en les xarxes socials i en la pàgina web de Movistar Artsy.

El premi, tocar al Cruïlla
En l'última convocatòria oberta del concurs, s'adrecen directament -i per primera vegada- a grups de música. El nou format disc premiarà al guanyador amb la producció del seu àlbum i la seva promoció. A més, gràcies a la col·laboració del Festival Cruïlla, el primer guanyador també podrà formar part del cartelld'aquest festival de Barcelona.

 

Avui et destaquem
Comentaris