El DES2017 encara la seva segona edició

El Digital Maturity Journey, el Trust Leap i més conceptes claus de la transformació digital seran els protagonistes del congrés

El Digital Business World Congress, la trobada mundial més gran sobre transformació digital, ultima els detalls per a la seva segona edició que posarà el focus en conceptes com el Digital Maturity Journey i cobrirà de manera holística totes les implicacions del canvi que implica l'eclosió dels negocis digitals. El primer ajuda a les empreses a conèixer on estan en el procés de transformació digital i cap a on es dirigeixen, i que també té una connotació de compromís per part dels dirigents a ajudar a les seves empreses a evolucionar.

Un altre dels temes que s'ha tornat crucial és el salt de la confiança i el paper dels legisladors. Els Governs han d'assumir el seu paper en aquesta revolució i facilitar el creixement d'empreses. Un exemple podria ser els canvis legislatius per crear un mercat digital únic, un altre podria orientar-se a la inversió pública i privada, la qual representa en paraules de Altés "una oportunitat perquè Europa es posicioni i guanyi rellevància en la revolució digital en la qual ja estem immersos, davant el panorama internacional actual, encara que això requereix de líders que estiguin disposats a unir esforços en la mateixa adreça."

D'altra banda, el Trust Leap o Salt de la confiança fa referència a l'evolució que la societat està vivint quant a en qui confien els consumidors/clients. En paraules de Altés "el segle XX va estar marcat per la confiança en les institucions, mentre que el XXI es caracteritzarà per una confiança distribuïda, que es basa en la responsabilitat". Rachel Botsman creadora del concepte defineix aquest salt com la relació de confiança amb el desconegut.

Altés va tancar la seva intervenció ressaltant que el canvi que estem vivint, no només és al món empresarial. "Estem enmig d'una revolució que està canviant tot: el món s'està convertint cada vegada més en una malla digitalment habilitada de persones, coses i serveis, on la creació d'una cultura analítica s'està convertint en crucial."

DES – Digital Business World Congress desenvolupa un roadshow internacional El compromís de DES2017 amb l'àmbit internacional es reforça en aquesta segona edició, en la qual l'organització està desenvolupant un roadshow per les capitals europees amb els ecosistemes tecnològics més importants a nivell mundial.

Regne Unit, Irlanda, Polònia, Israel o Suècia han estat algunes de les parades en les quals l'organització ha comprovat a més l'interès generalitzat per "comptar amb un fòrum en el qual les empreses puguin adquirir coneixements sobre digitalització i conèixer les millors pràctiques que els ajudin en el seu procés" assenyala Lluis Altés.

Fruit d'aquest tour, la nova edició que tindrà lloc a Madrid (IFEMA) els propers 23, 24 i 25 de maig de 2017, amb l'objectiu de convertir Madrid en capital mundial de la transformació digital, comptarà amb pavellons internacionals de diversos països, entre ells Israel, Xina, Bèlgica, Polònia i Suècia, que a més és el país convidat d'aquesta segona edició.

Suècia, país convidat
Suècia és el país convidat de la segona edició de DES – Digital Business World Congress, prenent així el relleu d'Israel. El país destaca a nivell mundial per la seva aposta per la innovació i el desenvolupament de solucions i nous models de negoci lligats a l'economia digital. Suècia ha estat capaç de connectar al món emprenedor, amb les grans empreses, amb el món acadèmic i amb altres emprenedors d'èxit per facilitar no només l'aparició d'empreses, sinó el seu desenvolupament i creixement.

Empreses com Skype, Spotify, MineCraft, Candy Crush, TocaBoca o TicTail, són alguns dels exemples de l'èxit de la visió de Suècia sobre la transformació digital.

La primera edició de Digital Enterprise Show va reunir a Madrid a més 18.000 professionals de 40 nacionalitats diferents i l'edició de 2017 pretén repetir aquest èxit.
Avui et destaquem
El més llegit