El negoci d'Instagram

Un estudi estima que, després de la compra de Facebook, la xarxa social de fotografies ingressaria 600 milions de dòlars el primer any

A les companyies tecnològiques, fins i tot a les més grans, els costa parlar d'ingressos. Potser simplement no volen perdre la imatge cool que moltes d'elles encara conserven publicant els milers de milions de dòlars que facturen. Això però, no ha impedit que consultores i empreses d'anàlisi de mercats facin especulacions sobre les quantitats que podrien estar facturant aquestes grans companyies.

La darrera d'aquestes prediccions parla sobre Instagram, una de les darreres adquisicions de Facebook. Quan l'empresa de Zuckerberg va comprar la popular xarxa social de fotografia, van començar a aparèixer nombroses especulacions sobre l'estratègia que seguiria Facebook per monetitzar una adquisició valorada en més de 1.000 milions de dòlars.

Ara, MoffettNathanson ha fet una predicció de la quantitat que podria començar a facturar Instagram després de la recent incorporació de publicitat. Segons l'informe publicat el passat divendres, la xarxa social de fotografies ingressaria 600 milions de dòlars el primer any, xifra que podria augmentar fins als 1.800 milions en el segon i tercer.

Un cop el format publicitari que proposen hagi madurat i sigui prou conegut pel sector, Instagram es podria convertir en una companyia amb uns ingressos de fins a 5.000 milions de dòlars l'any. En cas de fer-se realitat aquestes xifres, la inversió realitzada en la compra de la companyia hauria sortit rodona a Zuckerberg, que veuria recuperada amb escreix la despesa en només dos anys.

De moment, els anuncis a la popular xarxa social estan reservats a algunes marques afortunades que fan de conillet d'indies, tot i que segons un anunci de la mateixa empresa, el servei s'expandirà d'ací a poc temps a 30 països –entre ells l'Estat espanyol.

A més, es preveu que els vídeos publicitaris acabin tenint una durada de fins a 30 segons –enfront dels 15 que duren actualment– i que s'acabin de popularitzar els botons call-to-action que es van introduir a principis d'any.

 

Avui et destaquem
El més llegit