El Sónar D uneix a Barcelona creativitat i indústria

Innovació

El Sónar D mostrarà els últims avanços en intel·ligència artificial i realitat virtual

El congrés reunirà prop de 5.000 acreditats de 2.100 empreses procedents de 60 països

El V Congrés Internacional de Cultura Digital i Tecnologies Creatives Sónar - Sónar D mostrarà els últims avanços en intel·ligència artificial i realitat virtual de la mà de grups d'investigació de Google, ha anunciat aquest dimecres l'organització en un comunicat amb avanços del programa.

El congrés, que tindrà lloc entre el 14 i el 17 de juny, reunirà més d'un centenar d'activitats, 180 ponents i prop de 5.000 acreditats de 2.100 empreses procedents de 60 països, que abordaran el futur del disseny, la música i les tecnologies creatives.

La intel·ligència artificial i el machine learning prometen transformar l'economia en les properes dècades i automatitzar les ocupacions més rutinàries i menys creatives, si bé la intel·ligència artificial també afectarà el treball d'artistes, músics i creadors.

Entre els participants presents al congrés destaca el comissari de Machine Intelligence de Google AMI Kenric McDowell, un programa que uneix artistes amb sistemes avançats d'intel·ligència artificial per explorar nous horitzons estètics.

De fet, McDowell examinarà si les màquines poden ser creatives a través de sistemes que imiten el funcionament del cervell, mentre que Douglas Eck presentarà Magenta, l'equip d'investigació d'intel·ligència artificial aplicada a la música en què Google desenvolupa la guitarra elèctrica de l'AI.

La directora de programació de Google Arts & Culture Lab presentarà projectes realitzats amb museus i institucions culturals per classificar i organitzar immenses col·leccions d'imatges i sons.

L'artista digital Memo Akten participarà en la trobada, en què s'analitzaran els nous reptes plantejats per la realitat virtual i les cultures de l'immersiu amb ponents com la cineasta Jessica Brillhart i el fundador del laboratori de Realitat Virtual de Nacions Unides, Edu Pou, entre uns altres.



Producció més rellevant
A l'espai Realities D es podrà gaudir d'una selecció de més de 20 peces de realitat virtual que representaran el més rellevant de la producció del 2017.

Com a novetat, el congrés obrirà portes un dia abans del començament del festival de música amb un Networking Day amb conferències i trobades que debatran sobre els entorns immersius, la intel·ligència artificial i les metadades en la indústria musical.

A més, es crearà el nou espai Sonar 360º inspirat per Movistar , que es convertirà en un entorn immersiu on l'audiència està completament envoltada d'imatge i so, comissariat per la Societat d'Arts Tecnològiques de Mont-real.

En aquesta nova zona es podran veure creacions d'artistes visuals destacats com Joanie Lemercier, Will Young, Nicolas Nöel Jodoin, així com hi haurà dos workshops sobre la introducció al llenguatge immersiu i la producció d'imatge esfèrica.



Espectacle inaugural
L'esdeveniment inaugural de Sónar D per al públic general serà el dijous 15 de juny amb Entropy, un espectacle transmedia sobre l'origen i la fi de l'univers que difumina els límits entre la conferència, el concert audiovisual i el documental en directe.

Un projecte amb un ambiciós desplegament multipantalla sobre l'escenari conduït per l'astrònoma, Dida Markovic, música original i la presència dels llegendaris Dopplereffekt, i imatges i visualitzacions de dades del col·lectiu europeu Antivj.

El congrés també acollirà la trobada internacional de l'Open Music Initiative, un projecte impulsat per l'escola de música Berklee Music College, el centre d'investigació MIT Medialab i la consultora IDEO per a la creació d'un nou estàndard per unificar la distribució musical digital, amb la reunió d'experts de la indústria com a YouTube, Spotify, Netflix o Universal.