Els YouTubers contra YouTube
La nova política de correcció que imposa la companyia als seus usuaris ha provocat molèsties entre els 'influencers' que fan negoci a la xarxa
No obstant això, YouTube ha matisat que incomplir aquestes condicions no vol dir que el vídeo sigui donat de baixa de la plataforma, sinó que simplement no es podrà monetitzar, ja que l'empresa en retirarà la publicitat.
Algunes de les estrelles més importants del canal, com ara El Rubius (20,4 milions de subscriptors), Mangel (5 milions de subscriptors) o DeFranco (4,6 milions de subscriptors) ja han manifestat el seu malestar a través de les xarxes socials, fet que, com no és d'estranyar, ha posat nerviosa la companyia nord-americana.
De fet, DeFranco ha arribat a publicar un vídeo titulat "YouTube is shutting down my channel and I don't know what to do" (YouTube vol tancar el meu canal i no sé què fer) que ja acumula més de 4,5 milions de visualitzacions.
La resposta de YouTube no s'ha fet esperar. A través d'un comunicat, la filial de Google assegura que les seves polítiques no han canviat, sinó que simplement han modificat la manera de comunicar-les per transmetre més confiança als seus anunciants. D'aquesta manera, ara la plataforma indicarà amb un símbol de dòlar de color groc i el missatge "Not advertiser-friendly" quan la plataforma consideri que el vídeo en qüestió conté contingut inadequat.
A més, els usuaris afectats rebran una comunicació per correu electrònicsimilar a la que reproduïm a continuació:
En cas que no estiguin d'acord amb el veredicte de YouTube, l'usuari pot sol·licitar-ne una revisió manual.