L'ensenyament a distància: el complement (motivador) a l'aula

Els participants al congrés ITworldEdu posen en valor la complementarietat entre les noves tecnologies i el professor i l’aula tradicionals

David Calle durant la seva ponència a l'ITworldEdu | Cedida David Calle durant la seva ponència a l'ITworldEdu | Cedida

Experts en educació veuen l'ensenyament a distància com un complement motivador a l'ensenyament que es duu a terme de manera tradicional des de l'aula. Així s'ha apuntat en la segona jornada del congrés ITworldEdu, celebrat al Teatre Auditori de Sant Cugat del Vallès, on els participants han posat en valor la complementarietat entre les noves tecnologies i el professor de l'aula tradicional.

D'aquesta manera, l'ús de formats audiovisuals en l'ensenyament Primari i Secundària és un "complement innovador" a l'aula, segons han conclòs avui diversos professionals de l'àmbit educatiu presents al congrés.

En aquest sentit s'ha pronunciat el professor David Calle, enginyer en telecomunicacions i fundador de la plataforma de vídeos educatius online Unicoos.

Per això, ha apuntat que "el paper d'un professor en classe és indiscutible", però ressalta la rellevància del vídeo educatiu com un "complement especialment rellevant en una generació acostumada al format audiovisual".

Durant la ponència, Calle ha parlat de la seva experiència com a creador de la principal plataforma de vídeos educatius sobre contingut tècnic i matemàtic en l'àmbit de parla hispana, que va crear en 2011 per "donar una oportunitat als moltíssims alumnes que van haver d'abandonar les classes perquè els seus pares s'havien quedat en l'atur o passaven dificultats econòmiques".

També ha participat en el congrés la programadora i escriptora finlandesa Linda Liukas, que ha explicat el seu projecte d’aprenentatge de programació informàtica per a nens d’infantil i primària, als que ensenya bases de computació a partir dels quatre anys.

En línia amb les noves habilitats pedagògiques, el consultor educatiu Conor Flynn ha presentat el seu projecte online d’aprenentatge adaptatiu Adaptemy, que permet a cada estudiant assolir el seu potencial d’aprenentatge al ritme que necessiti. Pel que fa a la figura del docent en aquest nou paradigma, Flynn destaca que l’aprenentatge adaptatiu permet al professor “tenir més dades sobre els alumnes per desenvolupar el seu rol principal de passió per la matèria i els seus estudiants, compassió respecte les diferents necessitats d’aprenentatge i reflexió sobre la manera d’aproximar-se i responsabilitzar-se dels seus alumnes”.

 

 

Més informació
Les TIC de l'educació ocupen 7.500 persones a Catalunya
"Els millenials demanen educació continuada per adaptar-se a l'escenari digital"
Barcelona inverteix entre 27 i 73 MEUR en TIC en educació
Avui et destaquem
El més llegit