Kontexting
Kontexting

Kontexting troba l'oferta que necessites

Eurecat presenta al Smart City Expo una aplicació que analitza el comprador i identifica els millor descomptes i promocions en temps real

Kontexting uneix el big data, la internet de les coses i l'analítica avançada i predictiva per donar ofertes personalitzades i en temps real al mòbil dels compradors. Aquesta és la novetat desenvolupada per experts del departament de Big Data del centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) que es presenta aquests dies a la fira Smart City Expo de Barcelona.

La solució parteix sempre de l’autorització de l’usuari i fa servir aquestes tecnologies per analitzar el context. Combina diverses fonts com el perfil del mòbil de l'usuari -incloent els hàbits de navegació i les aplicacions instal·lades-, les dades de geolocalització i informació provinent de wearables o de sensors instal·lats en un establiment. Així, s’aconsegueix “tenir un perfil molt acurat d’un determinat usuari per oferir-li els productes o serveis turístics que més s’ajusten a les seves necessitats o preferències, i sempre que ho hagi consentit”, assenyala el cap de Valorització d’Eurecat, Àngel Garcia.

En el cas del sector turístic, Kontexting permet fer recomanacions d’oci d’acord amb les preferències de cada usuari “comparant informació d’altres perfils similars, d'acord a l’edat, la procedència o les experiències passades”. Això permet “oferir una experiència turística a mida i aconseguir un major grau de complicitat per part del visitant”, destaca Garcia.

El sector del comerç “necessita adaptar-se al públic format per nadius digitals o millennials”. Kontexting pot “augmentar la relació a llarg termini d’aquests clients amb una marca” i el benefici obtingut per aquesta, el que es coneix com a Customer Lifetime Value, detalla el product manager de la solució, Joan Carles Castro. Segons l’expert, “la compra a través del mòbil és una de les senyes d’identitat d’aquest segment de consumidors i l’ús d’ofertes personalitzades i rellevants a través de l’smartphone suposa un benefici mutu per a comerciant i client”.

La millora dels indicadors associats a la recurrència de compra dels clients d’un primer pilot en una empresa d’ecommerce “demostren que la tecnologia Kontexting millora també la lleialtat a la marca, cosa que es tradueix en millors comentaris dels clients en l’àmbit de les xarxes socials o els rànquings digitals gràcies a una experiència personalitzada”, afegeix el director general de Negoci d’Eurecat, Miquel Rey.

Més informació
Bicicletes que t'avisen quan s'averien
Tecnologia per trencar les barreres entre metge i pacient
Sfëar, la tecnologia de so 3D que es mou amb tu
Avui et destaquem
El més llegit