Les 'tablets' catalanes que enganxen als nens de tota Europa

Ingo Devices ha incrementat la facturació anual en un 56% per consolidar-se com a líder del mercat continental de tauletes amb llicència infantil

"Tots els màsters i escoles de negoci insisteixen que la clau és diferenciar-se de la competència. Però també és el més difícil. Nosaltres hem trobat un model de negoci que ens fa diferents". Són paraules d'Oriol Canet, soci fundador i director general d'Ingo Devices, una companyia catalana que lidera el mercat europeu del seu negoci: les tablets per a nens i nenes amb llicència infantil.

La companyia, instal·lada a Sabadell, té els seus orígens en l'any 2007 i s'ha anat redefinint des d'un producte més electrònic a una oferta més vinculada al mercat infantil, com repassa Canet: "Ingo Devices actualment és molt diferent al que va començar fa sis anys, però el més important és que hem sobreviscut en una època, a més, de crisi". En aquest moment, disposa d'una plantilla amb 60 treballadors directes i en genera fins a 100 indirectes.

Ser diferent o morir
Una supervivència dolça, de fet, ja que l'any 2013 tenen previst tancar el curs amb una facturació de 25 milions, un 56% més del que van guanyar l'exercici anterior (16 milions). En aquest impuls hi ha jugat un paper clau la redefinició del negoci: "Ara per ara tothom fa tauletes. A cada país hi ha l'Ingo Devices de torn, que va a la Xina, compra tauletes i les comercialitza al seu país. I hi ha poc marge d'innovació, no podem crear un producte nou com Apple. És per això que la via que ens pot fer, i ens fa únics, és el hardware".

És aquí on hi juga un paper fonamental les llicències infantils. Ingo Devices personalitza el producte amb marques famoses entre el mercat dels més petits de la casa, com Disney, Hello Kitty o Barbie. "És el que ens permet vendre fora, internacionalitzar-nos. El client infantil és molt receptiu a marques d'aquest tipus. És el tret diferenciador" recalca Canet. Per la seva banda, als pares, el comprador final, l'atrau "la garantia del software de control parental i la facilitat en el servei tècnic".

El futur està en les 'apps'
Les tauletes infantils suposen el 70% del negoci d'Ingo Devices. Tot i això, la companyia sabadellenca encara conserva un 20% de negoci de productes propis. En total, comercialitza 500.000 tablets l'any a tot el Vell Continent.

Però darrerament està incorporant una nova branca al negoci: les aplicacions. Oriol Canet creu que "serà el sector clau dels propers anys". En aquest sentit, el model Ingo Devices passa per "vincular les apps a les tauletes i afegir-hi llicència infantil". Aplegar-ho tot i presentar-ho junt els fa diferents.

El mercat és el món
Tot i ser una empresa amb només sis anys de vida, la majoria del negoci d'Ingo Devices ja traspassa fronteres. El 70% de les vendes són internacionals i només el 30% que es queden a l'Estat espanyol. Oriol Canet adverteix que el procés d'internacionalització no és fàcil, però sí indispensable: "Sortir del país és difícil, hem hagut d'invertir moltes hores i diners. Però l'ideal és obrir-te al món i no dependre del client d'aquí".

Fins el moment, l'empresa vallesana té delegacions a Londres i París, i dues oficines a la Xina (Hong-Kong i Shenzen) per gestionar les compres. I ja anuncien que volen "seguir obrint filials perquè ens donen rendiment". I és que Ingo Devices no vol deixar de creixer, portant tablets catalanes als nens de tota Europa.
Avui et destaquem
El més llegit