Nissan i Eurecat s'uneixen per innovar

L'objectiu és desbloquejar noves tecnologies per assolir els reptes de les plantes de producció de l'automobilística i garantir la seva sostenibilitat

El dos operaris treballen a la planta de pintura de la fàbrica de Nissan a la Zona Franca | Cedida El dos operaris treballen a la planta de pintura de la fàbrica de Nissan a la Zona Franca | Cedida

Nissan i el centre tecnològic Eurecat endegaran fins a 45 projectes d’innovació tecnològica d’aquí a 2022, enfocats a la digitalització i la indústria 4.0, a les plantes de producció de la companyia automobilística, mitjançant solucions que incidiran en sis reptes que abasten la força de treball connectada, l’estalvi energètic i la producció flexible i el muntatge, la inspecció i el manteniment intel·ligents.

Més info: Nissan rebrà 3 milions d'euros del Govern per a la seva nova planta

Segons informen en un comunicat, equips de treball pluridisciplinars de Nissan i d’Eurecat han abordat aquests sis reptes a partir d’una metodologia pròpia de co-creació i de sistematització de la innovació, on la combinació participativa de talent “permet reforçar i accelerar la capacitat de generar i implantar noves solucions per afrontar els principals reptes que es troben a les plantes de producció de la companyia”, destaca el responsable d’indústria 4.0 a l’Innovation Lab de Nissan Europa, Marc Herrera.

Aquests projectes s'inscriuen en l’acord estratègic que Nissan manté amb Eurecat per impulsar el seu ecosistema d’innovació, dins “d'un procés d'innovació oberta, flexible i àgil, en què els equips de Nissan i d'Eurecat han ideat solucions a mida incorporant noves tecnologies que permeten optimitzar costos, millorar l’eficiència, la seguretat, la qualitat i afegir valor als processos de la marca automobilística”, subratlla el director de Desenvolupament de Negoci Industrial d’Eurecat, Guillem Quintana.

Més indústria 4.0

El desplegament de les 45 idees es començarà a materialitzar en 2020 a través de projectes demostradors o proves de concepte, mentre que els resultats s’implementaran fins a 2022, any en què finalitza el pla a mitjà termini de la companyia Let’s MOVE to 2022. Entre altres solucions, donarà lloc a un assistent virtual per a la gestió dels equips de treball basat en lntel·ligència Artificial, de manera que els supervisors tinguin en tot moment la informació actualitzada i recomanacions d’actuació sobre l’allau i la complexitat d’operacions que estan passant a la línia.

A més, amb la finalitat d’aportar una major precisió i efectivitat en els processos en l’àmbit de la supervisió dels vehicles acabats, s’aplicarà visió artificial i machine learning per a la verificació automàtica de l'aparença exterior dels automòbils.

Herrera: "Nissan optimitzarà la gestió de l’energia a la planta productiva i seguirà transformant-se en la direcció de la indústria responsable amb el medi ambient"

Així mateix, Nissan i Eurecat estan posant les bases per a crear un software modular per a la supervisió energètica, la detecció d’anomalies i la predicció de la demanda. També està previst el desenvolupament d’un sistema per al càlcul automàtic d’indicadors de rendiment i patrons de consum energètic. D’aquesta manera, “Nissan optimitzarà la gestió de l’energia a la planta productiva i seguirà transformant-se en la direcció de la indústria responsable amb el medi ambient”, apunta Herrera.

Finalment, per a incidir en la digitalització i en l’optimització dels protocols de manteniment, s’establirà un sistema d’enregistrament de vídeo i de veu per a operacions, amb la finalitat de millorar l’accessibilitat de la informació, reduir els temps de les operacions de reparació i el moviment de personal especialitzat.

Més informació
Vol marxar Nissan de la Zona Franca?
Nissan incrementa la producció de la seva furgoneta elèctrica a la Zona Franca
Nissan redueix un 94,5% el seu benefici i acomiadarà 12.500 persones
Avui et destaquem
El més llegit