La cosmètica personalitzada desenvolupada per Prima-Derm viatjarà cap a Àsia per exportar els seus productes

Innovació

Prima-Derm, cosmètica a mida

L'empresa de Gavà crea el primer sèrum antienvelliment personalitzat per a cada usuari, a partir de l'estudi del seu ADN; un tractament que costa uns 800 euros i que representa el 10% de la facturació total de la companyia  

La firma de cosmètica molecular i preventiva Prima-Derm ha fet un salt cap a la cosmètica personalitzada amb la creació d'un sèrum que es fabrica a mida de cada un dels usuaris. A partir d'una mostra de saliva, que es recull a les farmàcies col·laboradores de la marca, l'empresa crea un producte totalment personalitzat. "L'objectiu és lluitar contra els efectes del pas del temps i reduir les seves conseqüències al rostre, com es fa amb el bòtox però sense els efectes secundaris que aquest pot tenir, com per exemple la pèrdua de l'expressió natural de la cara", comenta el director general de l'empresa, Jose Manuel Pascual, que manté que els resultats del producte són evidents als 21 o 45 dies de fer-ho servir.

Prima-Derm es va fundar l'any 2008 pels investigadors Antoni Parente i José María García-Anton, que abans havien creat, l'any 1987, l'empresa Lipotec, responsable del desenvolupament de productes amb acció botox, com l'Span-8, que van vendre l'any 2012 al grup nordamericà Lubrizol. Aquesta spin off va néixer sota el paraigua de Barcelona Activa i els seus responsables destaquen l'esforç que es van fer des dels inicis per invertir en R D I, una inversió que ha estat de prop del 20% de la facturació de l'empresa.

Predisposició genètica
La marca, en col·laboració amb un equip d'investigadors del Parc d'Investigació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), ha dut a terme un estudi que ha permès localitzar fins a 35 variacions genètiques clau que predisposen la pell a envellir de manera prematura. "Així podem saber com es desenvoluparà la pell, la seva resposta i el seu procés d'envelliment de manera que podem personalitzar el sèrum per cada individu, en funció de les seves característiques i la seva susceptibilitat genètica", explica Pascual.

Per elaborar la crema també s'han de tenir en compte aspectes com ara els costums de cada persona i els biomarcadors cutanis que té en compte el codi genètic de cadascun. El resultat és una solució cosmètica única i personalitzada en funció de l'estudi genètic de cada persona, que té un cost d'uns 800 euros.



Tres línies de negoci
Prima-Derm disposa actualment de tres línies de productes: les adreçades a farmàcies (Singula-Derm), les de gran consum (Skin Method) i One Gen, la innovadora cosmètica personalitzada que estan introduint des de fa un any amb la col·laboració de 200 farmàcies d'arreu de l'Estat i que representa el 10% de la facturació total de la companyia.

L'empresa ha estrenat recentment la seva seu al parc industrial de Gavà, on ocupa una superfície de 600 metres quadrats d'oficines i 2.100 metres quadrats de magatzem. L'any passat Prima-Derm va facturar 10 milions d'euros,  "el 90% al mercat nacional i el 10% al mercat internacional", explica Pascual, que reconeix que el repte ara és créixer i internacionalitzar-se.

La marca està ja present a Alemanya, Àustria, Holanda i França i ara vol arribar també al mercat asiàtic, fonamentalment a països com Singapur o Japó, on hi ha molta tradició de la cura exhaustiva de la pell. Brasil, Xile i Mèxic són països que també estan al punt de mira de l'empresa.