L'equip fundador de Nightco | Cedida
L'equip fundador de Nightco | Cedida

Surt de festa al teu lloc ideal amb Nightco

La startup permet comprar online les entrades als locals d'oci nocturn que més s'adapten als gustos i característiques de cada usuari

Els amants de la nit estan d'enhorabona. La startup Nightco llança una plataforma online que facilita trobar el local d'oci nocturn que més s'adapta a les necessitats i al gust de cada un a més de permetre adquirir entrades i consumicions i fins i tot inscriure's a Guest Lists gratuïtes per entrar sense fer cua. Es tracta d’una idea "innovadora i inèdita en el mercat on tan sols existeixen les pròpies webs dels locals o altres plataformes que no ofereixen les mateixes prestacions", comenta l'emprenedor osonenc Enric Rabert, un dels seus impulsors.

El portal permet als usuaris trobar una discoteca, festivals o llocs per sortir de festa a la nit en funció d'opcions com localitat, dies oberts, preferències musicals, cost, orientació sexual i edat. De moment, Nightco ha establert acords amb més de 150 locals encara que per començar només una cinquantena d'ells estaran disponibles ja que volen "controlar que tots els processos vagin bé abans de donar entrada a la resta". "Escollim locals amb un nivell de servei òptim, amb propostes molt diverses per poder oferir bones opcions a tots els usuaris", comenta Rabert. El portal incorporarà "opinions verídiques de gent que ha estat als locals" per poder orientar a la resta d'usuaris.

D'entrada, la plataforma dirigeix la seva oferta sobretot a turistes per la qual cosa incorpora locals de Barcelona i de la Costa Brava, dos dels punts de Catalunya amb més visitants. No obstant això, no renuncia a arribar a un públic local que es desplaça a discoteques de la costa a l'estiu o que simplement veu en Nightco una manera pràctica d'organitzar una sortida nocturna. En general, es tracta de "joves d'edats entre 18 i 35 anys encara que l'àmplia oferta disponible s'adapta a qualsevol tipus d'usuari". Entre ells, "empreses i directius que viatgen o bé gent de més de 35 que surt de festa esporàdicament". De moment, la plataforma està en anglès però es traduirà a més idiomes.

Nighto ha començat a funcionar aquest estiu pensant en poder aprofitar l'alta demanda d'oci nocturn que es registra durant aquesta època de l'any i amb la intenció de poder amortitzar la inversió en poc temps. El seu model de negoci es basa en el cobrament d'una comissió als locals "per fer ús d'una plataforma que s'adapta a les seves necessitats de venda i negoci". L'usuari no paga res per les despeses de gestió en la adquisició d'entrades i altres serveis. "Els preus són els mateixos que en els locals i fins i tot, a vegades, més barats", diu Rabert, que va tenir la idea de crear la plataforma després de comprovar en un viatge a Roma amb un amic la impossibilitat de trobar una oferta d'oci nocturn adaptat a les seves preferències.

La startup Nightco està formada per un grup de programadors, comercials i dissenyadors que, liderats pel jove emprenedor d'Osona, Enric Rabert, han estat treballant en el desenvolupament de la plataforma i el model de negoci durant més d'un any. Amb seu a Barcelona, l'empresa vol impulsar el seu creixement amb Nightco, el seu primer projecte, que s'ha finançat amb capital privat.

Més informació
A Snapchat amb la corbata al cap
Shikoba App, el radar de les cites
Una nova app per potenciar l'oci nocturn de qualitat
Avui et destaquem
Comentaris