Com crear una marca personal 2.0?

Comprar una bona reputació online és impossible; cal traçar un pla, tenir paciència i aconseguir una comunitat digital, sense oblidar que la reputació online és molt difícil de construir i molt fàcil de perdre

La manera de gestionar la nostra carrera professional està canviant molt de pressa, el mercat laboral és cada vegada més complex, la recerca de feina s'està convertint en una aventura, la visibilitat dels nostres perfils professionals és imprescindible i, cada dia ens toca reinventar-nos personalment i professionalment.

Si hom vol progressar professionalment, necessita desenvolupar una estratègia de #marcapersonal 2.0 i convertir-se en el CEO de la seva companyia, de si mateix. La marca personal és una metodologia que ajuda a assolir els objectius que un s'ha plantejat. Als Estats Units fa molts anys que els professionals desenvolupen la seva marca personal. També al nostre país cada vegada agafa més importància. Com va definir Jeff Bezzos, CEO d'Amazon, "la marca personal és l'empremta que deixes un cop surts d'una estança", per tant t'acompanya allà a on vagis. Així doncs, és imprescindible diferenciar-se i començar com més aviat millor.

El primer que hem de fer és definir la nostra #marcapersonal. Reconèixer la nostra marca i sobretot definir un pla abans de llançar-nos al món 2.0. Aquests són els cinc passos per progressar en la carrera professional, tant si es vol canviar de feina, com si algú vol reinventar-se:

1. Convertiu-vos en el director general de la vostra pròpia companyia, de la vostra pròpia marca, treballeu per a vosaltres mateixos, dediqueu temps a la carrera, cada dia, cada setmana, sigueu constants i els fruits arribaran. Inicieu el camí amb una reflexió: on us trobeu?, on voleu arribar?, quant temps teniu?, què esteu disposats a oferir?. Prioritzeu el temps, decidiu un pla de ruta i seguiu-lo. Si el que voleu és progressar dins de la vostra pròpia empresa, heu de començar per guanyar visibilitat interna i gestionar el vostre networking intern de forma intel·ligent i proactiva. "Be branded to get landed". Gestioneu la vostra marca per poder arribar a on voleu arribar.

2. Prepareu un currículum impactant, ressalteu-hi el vostre valor i definiu-lo en menys de 100 paraules, us servirà com a exercici de pràctica. I, sobretot, heu de millorar el vostre perfil de Linkedin. És imprescindible que entreu a Linkedin de la millor manera, així que dediqueu temps a crear el vostre perfil a la xarxa, i recordeu que no és un currículum en línia. Heu de destacar en el titular "la vostra proposta de valor, en què sou bons i en quins sectors treballeu".

3. Nodriu la vostra xarxa social i llanceu-vos a les xarxes socials amb un pla, assistiu a cursos o busqueu a Youtube. Convertiu-vos en un social networker, trobeu un estil personal amb una combinació a la vostra mida online i offline. Si encara no sou presents en xarxes socials generalistes com Twitter, comenceu ara, busqueu un curs o un professional de la marca personal perquè us ajudi a definir les plataformes socials que més us convinguin.

4. Existeixen eines o mesuradors d'influència social que ens ajuden a discriminar i trobar experts o influenciadors en diferents àmbits. Moltes d'elles són empreses que utilitzen diferents algoritmes per calcular l'índex d'influència. Entre les més conegudes trobem Kred, Klout i Peerindex. Definiu l'àrea de coneixement a on voleu ser reconeguts i seguidament identifiqueu aquests influenciadors socials, aprendreu més ràpid a l'hora que construïu la vostra marca personal.

5. Diversifiqueu les vostres opcions professionals, heu de fer un bon estudi de mercat dels sectors que us interessen, de les persones i els professionals que poden ajudar-vos en el vostre camí. Seguiu treballant per a vosaltres mateixos i sobretot busqueu el retorn de la inversió de totes les accions (ROI).


En definitiva, la millor decisió dependrà de cap a on un vol enfocar la seva carrera professional. Com deia Lewis Carroll, d'Alícia al País de les Meravelles: —"Pot dir-me, si us plau, quin camí haig d'agafar per sortir d'aquí. —Això depèn d'on vulguis anar , va respondre el Gat. —No m'importa gaire el lloc—, va dir l'Alícia. —Aleshores, tampoc no té importància quin camí agafis—, va dir el Gat."


L'interessat pot formular la seva consulta a través de l'e-mail redaccio@viaempresa.cat , en un text d'un màxim de 50 paraules, adjuntant també el seu CV. Les consultes seran contestades per escrit a l'e-mail del sol·licitant. Els textos de consulta i resposta podran ser publicats a VIAempresa a la secció L'EXPERT, amb el compromís de no identificar la identitat personal del lector, així com de mantenir la total confidencialitat sobre les informacions i continguts del procés.  
Avui et destaquem
El més llegit