Nadal 2021 i el poder d’innovació de les marques

Innovar no és només inventar, sinó actualitzar les idees que ja es tenien per adaptar-se a les necessitats del mercat

Les marques han d'innovar en les formes de vendre per adaptar-se a les exigències del mercat d'avui dia Les marques han d'innovar en les formes de vendre per adaptar-se a les exigències del mercat d'avui dia

El Nadal 2021 ens arriba marcat per una forma de comprar i consumir diferent a la viscuda l'any 2020. Els grans de la tecnologia, l'eCommerce i les xarxes socials han posat a la disposició de les marques, de les companyies, influencers i celebrities formats i funcionalitats que els permet innovar a l'hora de vendre. Un innovar entès a la manera com indica el Dr. Breznitz, qui defineix la innovació no com a invenció, sinó com l'actualització d'idees en tots els nivells de la producció de béns i serveis i inclou les diferents maneres de comercialitzar un producte o servei. Per a innovar cal inventar diferents maneres de vendre:

 Imatges al cercador per fer la compra online

Google està fent possible que es pugui comprar qualsevol producte que veiem en una imatge o un vídeo al web amb res més que la imatge en si. El buscador d'Alphabet facilita noves maneres de cercar informació, marques, productes... que van més enllà del quadre de text. Des de fa més de tres anys, disposem de Google Lens per fer cerques d'imatge similars a les que enfoquem des de l'aparell per a identificar-les, i la companyia espera que la funcionalitat Lens directament permeti fer preguntes i comprar. El maquinari existeix des del 2017 amb la possibilitat d'utilitzar una càmera de telèfon intel·ligent per dur a terme cerques visuals basades en la identificació d'objectes que es troben al món real.

La innovació no com a invenció, sinó com l'actualització d'idees en tots els nivells de la producció de béns i serveis

Un catàleg de compra al cercador envoltat de tutorials i referències, màrqueting de continguts.

Una altra característica centrada en les compres de Google, estimulada pel boom del comerç electrònic des de l'inici de la pandèmia, és la navegació més fàcil per roba, accessoris i sabates mitjançant resultats de cerca basats en termes generals. Si se cerca un article genèric al mòbil - per exemple, mocador de seda - veureu un feed visual d'aquest tipus de roba amb una varietat de colors i dissenys. Aquests resultats visuals aniran acompanyats de vídeos rellevants, guies d'estil o botigues locals que porten aquests estils. A partir d'aquí, podeu filtrar més la cerca segons la marca o l'estil; consultar valoracions i ressenyes; o comparar preus dels resultats. Fins i tot podem veure si hi ha disponibilitat d'estoc.

Live Shopping o compres en vídeo en directe

S'està convertint en la gran tendència que va aparèixer a la Xina. Les compres en directe o les compres de vídeo en directe són una de les noves tendències del comerç electrònic. Permeten transmetre esdeveniments en directe i xatejar en temps real amb els compradors. L'objectiu és presentar-los productes que puguin comprar immediatament. Aquesta fusió del comerç electrònic i la retransmissió en compta amb un nou unicorn en aquest sector com Whatnot. Amazon, el juliol del 2020, afegia shoppable livestreams on els influencers poden posar a la venda els seus productes i marques que anuncien. Facebook i instagram obriem live shopping experiences un mes més tard, l'agost del 2020.  Pinterest també el 8 de novembre estrena format live shopping.

Amb la nova forma de comprar online conviurà hàbits de compra arrelats durant la pandèmia i la digitalització:

  • L’estalvi entre algunes persones serà prioritat i les marques innovaran adinfinitum creant incentius pels consumidors.    
  • La compra local
  • La compra en rebaixes, o la compra del Black Friday que cada cop s’adelanta més sota denominacions com slow black friday.
  • La compra responsable
  • La compra genuinament emocional com realitzar un viatge, no tant per fer milles, sinò per retrobar-se amb amics, familiars.
Més informació
Generar patrimoni, la seguretat futura de la persona
10 consells per estalviar en la hipoteca
Com ha de ser la marca B2B? En transformació
Avui et destaquem
El més llegit