La brillant aventura de VIA Empresa

Avui fa 7 anys que VIA Empresa va decidir seguir-me a twitter.

Un missatge directe d'agraïment, d'aquells que es feien abans, i una breu conversa que acaba amb un email de la Laia Corbella proposant-me quelcom especial: "Tenim uns emprenedors catalans a Silicon Valley que escriuran un article setmanal sobre la seva experiència, i voldríem que tu en fessis una breu rèplica cada setmana."

D'allà va sorgir el meu primer article, titulat L'aventura de crear un negoci brillant, que a dia d'avui, subscriuria punt per punt:

  1. Allò que us apassiona;
  2. Allò en el que podeu ser els millors del món; i
  3. Allò que alimenta la vostra economia

Aquest és l’esperit del diari, tal i com jo el veig: nadiu digital (el missatge va ser per twitter), àgil (resposta ràpida) i atent a històries que ningú no mira (uns catalans a Silicon Valley). I, això, el focus, l'agilitat i l'atenció són els tres factors que qualsevol empresa necessita per a triomfar.

  • En primer lloc, una estratègia clara, que expliqui al món a qui ajudem a aconseguir què és bàsica per a un negoci que vol prosperar i perdurar. I dic perdurar perquè, com s'acostuma a dir, arribar-hi és la part fàcil, però mantenir-s'hi és el realment complicat.
  • En segon lloc, l'agilitat, entesa com la capacitat d'adaptar-se (i millorar) amb la incertesa d'un món que ofereix sorpreses (bones i dolentes) constantment. Com sempre dic als meus clients, un negoci viu amb una estratègia viva.
  • Per últim, un negoci atent al seu voltant, que miri endins i enfora; amb una capacitat innata d'ajudar i aportar cada cop més valor als clients, a l'equip i als socis.

Tots els negocis passen moments millors i pitjors. Mentiria qui digués que té la fórmula per a que una empresa no passis alts i baixos. Això, però, no significa que no puguis preparar-te per a la incertesa en la que vivim.

Escrivia fa uns dies que no hi ha "nou normal" ni "retorn a la normalitat". La normalitat és incertesa i, per definició, la incertesa, no pot seguir una progressió lineal. És una aventura, com deia en el meu primer consell als empresaris catalans que havien emigrat a Silicon Valley.

Per això, més que mai, cal afrontar el futur amb els valors que han fet de Via Empresa, una aventura brillant: el focus, l'agilitat i l'atenció.

Més informació
La disrupció empresarial del coronavirus
El cost més alt
Avui et destaquem
El més llegit