Catalunya Media City, un gran revulsiu per a la indústria audiovisual de Catalunya

En l’entorn de l’antiga central tèrmica de Sant Adrià de Besòs s’ubicarà el Catalunya Media City (CMC), el hub digital per l’audiovisual i els videojocs. El projecte ha rebut la llum verda del Govern, és on s’ubica el Barcelona Cable Landing Station (BCLS), l’estació d’aterratge de cable submarí d’alta capacitat, que serà la infraestructura intercontinental més gran de la Mediterrània, que aporta un gran actiu i valor per Catalunya Media City.

Les inversions previstes són de 450 milions d’euros amb la col·laboració publicoprivada, una part finançada pels fons europeus Next Generation. CMC atraurà la indústria audiovisual i de videojocs del país, que disposarà de platós de darrera generació amb tecnologies d’intel·ligència artificial, un Media Data Center, i fins i tot, un estadi d'e-sports.

En els darrers quatre anys, els ingressos mundials dels continguts audiovisuals han superat els 520.000 milions de dòlars, principalment provinents del segment del Pay per View (TV pagament), que representa un 50% del total d’ingressos. Aquest sector s’ha vist impulsat pels models de negoci com ara Netflix i de noves tecnologies aplicades com en els Games, el cinema i per a la televisió.

El sector audiovisual català és un dels més forts d’Europa gràcies als seus actius, al talent digital, a la seva creativitat i, per un alt nivell a l'acadèmia

El sector audiovisual català és un dels més forts d’Europa gràcies als seus actius, al talent digital, a la seva creativitat i, per un alt nivell a l'acadèmia. Una indústria de 4.000 empreses que genera un volum de negoci proper als 6.500 milions d'euros i 31.000 llocs de treball.

La indústria dels videojocs que en forma part la conformen unes 200 empreses entre pimes i multinacionals de referència mundial i ocupa uns 4.000 llocs de treball. Generaran prop dels 700 milions d'euros, el 35% de tot l’Estat.

Les principals companyies

Un 40% de les principals companyies mundials d'aquesta indústria es concentren a Barcelona i la seva àrea metropolitana, a destacar, entre altres, Digital Legends by Microsoft, Social Point o Ubisoft, que produeix a Barcelona en l'àmbit mundial els videojocs més complexos de mercat. Segons la Comissió Europea, Barcelona és ja la cinquena ciutat d'Europa en inversions en aquest àmbit, la vuitena millor ciutat del món en arts i entreteniment, i la novena ciutat europea més cultural i creativa.

Més info: Què serà el Catalunya Media City? Innovació a un entorn vintage

Ha contribuït que l'Integrated Systems Europe (ISE) hagi aterrat a Catalunya, un esdeveniment referent del sector audiovisual en l'àmbit mundial. Aquest any ocuparà cinc pavellons a la Fira de l'Hospitalet amb 45.000 m², 120 països i uns 60.000 visitants, i l'impacte econòmic que generarà, en els quatre anys vinents, serà entre 400 i 450 milions d'euros anuals.

Barcelona i la seva metròpoli d'influència comporta el 95% de tot el talent digital de Catalunya

En aquest context de l’economia digital, Barcelona s'alça com una de les capitals d'atracció i generació de talent a escala mundial. Segons dades del Digital Talent Overview Report, Barcelona atreu més professionals internacionals que mai, més del doble que l'any anterior. Barcelona i la seva metròpoli d'influència comporta el 95% de tot el talent digital de Catalunya i el 97% d'ofertes de treball en aquest àmbit són allí.

Tanmateix, continua el problema de la demanda de talent digital sense poder-se cobrir. Un important problema, que ni les universitats especialitzades ni les escoles de formació tecnològiques poden donar-li una solució a curt termini.

Més informació
Per què 'The Crown' o 'Joc de Trons' aterren a Catalunya?
L’audiovisual català: estratègic, de creixement i tecnològic
Avui et destaquem
El més llegit