Crear Marca des del Patronat

Sota la iniciativa i organització d'ESADE Alumni Barcelona hem estat treballant durant quatre jornades sobre com millorar la Governança de les empreses del tercer sector, les anomenades empreses socials. En aquest FÒRUM he participat com a Patrona de la Fundació ARED. El meu doble rol de Patrona i professional del Branding em va donar la immensa oportunitat de poder compartir la meva experiència d'aquests tres anys a ARED i veure com s'assemblen o no els sectors públic i privat i la gestió de les marques.

Alguns dels insights que compartim:

  1. Una marca social que ofereix un producte surt a competir al mercat igual que un marca privada
  2. No hi ha avantatges des dels ulls de les empreses pel fet de ser una Fundació. Has de ser professional, efectiva, complir, i competir amb les mateixes conseqüències. No hi ha una relació de caritat.
  3. El repte és parlar de diners quan busquem empresa que ens ajudin a finançar el projecte. Hem d'agrair que ens regalin material o financin obres, però és necessària inversió econòmica per sostenir la missió i portar a terme el propòsit.
  4. En un patronat tan femení la presa de decisions és molt trasversal i des del consens. Tots i totes som portaveus de la marca.
  5. Des d'ARED l'estigma social de les presons és un repte comunicatiu en explicar-ho i visibilitzar-ho. Treballem amb la causa social amb menys prestigi.
  6. El gran repte del Màrqueting en el tercer sector és crear marques, fer aliances amb les altres empreses privades i comunicar-ho conjuntament per construir propostes amb impacte social.
  7. Només les marques socials i les que impactin duraran i existiran en el futur. La societat no es pot permetre empreses sense impacte social.
  8. Hem de donar els materials ja llestos per compartir i comunicar internament i externa a les nostres empreses aliades i clients perquè puguin compartir que estan fent un producte de qualitat competitiu i social.
  9. És la nostra obligació explicar bé com podem col·laborar amb les empreses perquè s'entenguin els avantatges i així sumar junts.
  10. El paradigma és que ens posem la samarreta de la fundació/ associació/ entitat tots i totes. El somni és construir una LOVEMARK. Convençuts de la nostra missió i sense demanar almoina.
Més informació
Aliades
Elles viatgen, elles decideixen
Les 'women Z' i la seva relació amb les marques
Avui et destaquem
El més llegit