Cultura i organització 4.0

Entens i practiques la cultura de la teva empresa? O potser amb prou feina la coneixes? Si és així, no et preocupis, passa tot sovint. La cultura s’ha convertit en un dels temes més importants lligats al negoci. Pot representar l’èxit o el fracàs, atès que impacta en el comportament de la gent, la innovació i el servei al client. Els canvis digitals 4.0 impacten en la cultura i requereixen també que les persones facin seu aquest canvi.

Entendre la cultura i practicar-la és un avantatge que segurament marca la diferència entre aquelles organitzacions que tenen èxit de les mediocres. Així ho diuen dades on el 84% creu que la cultura és crítica per l’èxit en els negocis. En canvi, malgrat tot, és molt desconeguda, ja que només el 28% de les persones entenen bé la seva cultura.

"La cultura s’ha convertit en un dels temes més importants lligats al negoci"

La cultura és l’ànima empresarial, són els valors, creences i comportaments que donen vida a la manera com es treballa a l’empresa. Com també succeeix en les persones, no hi ha dues empreses que tinguin exactament la mateixa ànima, ja de per si són diferents. Segurament un dels reptes que tenen moltes empreses serà “entendre’s a si mateixa”.

Aquesta cultura haurà d’anar alineada a l’aportació de les persones, monitorant i analitzant el seu comportament, des de l’inici en la seva contractació, vetllant per la promoció, reconeixement i incentius, fins a la seva sortida professional. La congruència en tot aquest procés serà clau i farà possible que l’organització estigui ben valorada i obtingui bons resultats.

"Com també succeeix en les persones, no hi ha dues empreses que tinguin exactament la mateixa ànima"

No ens hauria d’estranyar que una empresa com SAS, que ha ocupat la 1a o 2a posició en aquests darrers set anys com a millor empresa on treballar (de tot el món), ho hagi aconseguit apostant decididament per una cultura que fomenta la confiança i la creativitat.  Amb l’èxit de guanys durant 37 anys consecutius i també recentment com a primera en lleialtat de client entre les empreses nord-americanes d’alta tecnologia.

L’organització i cultura 4.0 requereix “mirar-nos el melic” i veure com “estem fent els deures”. En moments de canvi com els actuals, on tenim grans reptes en transformació digital, per créixer com a empresa, gestionar les compres i fusions o introduir nous productes i serveis; si aprofitem per modelar la nostra cultura l’organització ens acompanyarà i serà qüestió de poc temps veure els seus resultats ben positius.

Més informació
Liderant amb les neurociències
Xarxes d'equips
'Design thinking' amb les persones
Avui et destaquem
El més llegit