Aixecar de nou el vol de l’Aeroport de Girona

L'Aeroport de Girona necessita un nou impuls, cal buscar alternatives a Ryanair i des de la FOEG reclamem al Govern espanyol i a la Generalitat que tirin endavant el baixador de l'AVE per fer la infraestructura encara més atractiva, a banda de buscar nous operadors. Ryanair ha anunciat la seva intenció de tancar diverses bases a Europa, entre elles la de Vilobí d'Onyar i d’això cal aprendre la lliçó perquè durant molts anys hem tingut un aeroport amb pràcticament un sol proveïdor de vols.

"L'Aeroport de Girona necessita un nou impuls, cal buscar alternatives a Ryanair i reclamem al Govern espanyol i a la Generalitat que tirin endavant el baixador de l'AVE"

Des de la patronal gironina demanem solucions per minimitzar l’impacte que pot tenir la fugida de la base de Ryanair i també considerem més necessari que mai treballar conjuntament el sector públic i privat per buscar fórmules estables i sòlides per posicionar l’aeroport gironí, de referència pel conjunt del sector empresarial i particularment per al sector turístic. Cal treballar plegats per buscar alternatives a la companyia irlandesa, encara que de moment no sapiguem amb detall què passarà, i si es perdran vols o no. Cal rellançar l'aeroport perquè és una infraestructura molt important per a la nostra demarcació.

Més info: Ryanair perd l'atracció per Girona

Entre les necessitats que el sector empresarial reivindica fa molt de temps hi ha el baixador de l'AVE. Aquesta infraestructura convertiria el de Girona en el primer de l'Estat a estar connectat amb l'alta velocitat i el faria encara més potent. L’Aeroport de Girona està molt ben situat i si es connectés amb l'AVE no només seria atractiu per a Catalunya sinó també per al sud de França. Cal tenir en compte que només estaria a 30 minuts de l’estació de Sants. Aena està estudiant potenciar l’Aeroport de Girona com a complement de l’Aeroport d'El Prat, que té una capacitat mediambiental força esgotada. S’ha de caminar cap a la consolidació de l’Aeroport gironí com a quarta pista d'El Prat i l’abaixador és en aquest sentit una infraestructura bàsica per assolir aquest repte.

"L’Aeroport de Girona està molt ben situat i si es connectés amb l'AVE no només seria atractiu per a Catalunya sinó també per al sud de França"

El nostre aeroport ha de créixer, aixecar de nou el vol i convertir-se en una infraestructura sòlida, estable i de referència. Aconseguir aquest repte és bàsic per a la nostra economia i per al conjunt del país.

Més informació
Girona reclama impulsar l’aeroport apostant per l’AVE
L'AP-7 a Girona es prepara per rebre vehicles autònoms
Avui et destaquem
El més llegit