Motivació i resultats econòmics
Si fins ara les empreses ben orientades eren aquelles que disposaven principalment d'indicadors financers sòlids, i polítiques encertades de captació i fidelització de clients, amb els seus processos adequats; ara es parla de la relació que hi ha entre el fet de tenir les persones ben motivades i els resultats econòmics de l'empresa.
Quines són les claus? Escenaris de treball d'alt rendiment ens ajudaran a fer-ho possible. Però hi ha diferents passes que haurem de seguir.
1- Caldrà "desgranar el gra de la palla", identificant el veritable motiu. Qui més qui menys haurà escoltat: "els resultats que ens hem fixat no els podem aconseguir amb la progressió que portem", el mercat és diferent i hem de gestionar diferent", "l'important no és el que tenim ara si no el que podem arribar a aconseguir", "hem de canviar l'actitud i la manera de fer".
2- Traduir-ho en indicadors que siguin mesurables, i ens permetin dissenyar un pla d'acció que sigui coherent i que doni de si. Per exemple, "vull que els responsables aprenguin a influir en els seus equips per tal d'incrementar les vendes un 20%"; "tinc dues delegacions amb rendibilitats negatives, i hem de capgirar-ho en un 5% positiu"; "hem d'aconseguir posar en marxa com a mínim 3 iniciatives empresarials que ens assegurin la permanència".
3- Exigeix conduir a l'equip o equips implicats amb un itinerari de treball, vers l'objectiu, promovent-lo a l'acció i portant un bon seguiment dels resultats obtinguts. Però amb escenaris d'alt rendiment que treballen el pensament, la gestió de les emocions, i les conductes associades.
L'acompliment d'aquestes passes ens ajudarà a treure un bon profit de la relació motivació – resultats econòmics, una relació directament proporcional de la que ens sortirem beneficiats tots plegats. Caldrà també provar?