Organitzacions que deixen marca

Que hi ha de més satisfactori que contribuir a desenvolupar el talent jove? Personalment em motiva i, sobretot, m’emociona veure que les noves generacions tenen oportunitats per formar-se i desenvolupar-se. Però siguem sincers, la nostra societat no ho posa fàcil de manera natural. La competitivitat i les desigualtats fan que això, que hauria de ser fonamental, no estigui a l’abast de tothom.

D’altra banda, qui em coneix sap de la meva passió per les fundacions. Totes tenen una ambició compartida i col·lectiva de canviar el món amb la voluntat de millorar. I de fundacions n’hi ha moltes, cadascuna amb la seva honrosa missió. Però si combinen aquests dos factors, fomentar i estimular el talent jove i treballar per canviar el món per a millor, el resultat que obtenim és el d’un “combo” perfecte.

Estimular i orientar als joves és una gran tasca a favor no només del territori sinó per la humanitat

I encara que a priori sembli que són una minoria, en tenim moltes d’aquestes al nostre país. Com per exemple, la Fundació Impulsa, creada per un grup d’empresaris per fomentar l’educació en l'àmbit de la Formació Professional entre els joves. La Fundació Güell que atorga beques per ajudar a formar-se a estudiants de l’àmbit artístic i musical, o bé la Fundació Catalunya Cultura i el seu programa Impulsa que recolza joves artistes. També existeixen organitzacions com el CFIS, depenent de la UPC, que detecta estudiants d’altes capacitats i els acompanya en la seva formació per cursar dues titulacions científiques alhora.

I és que estimular i orientar als joves és una gran tasca a favor no només del territori sinó per la humanitat. Hi ha moltes maneres de tenir un impacte positiu a la societat. Aquesta fita només dependrà dels objectius, dels recursos i dels nivells d'entusiasme i compromís que s’hi aboquin. Tant pot ser amb el suport a organitzacions sense ànim de lucre com creant una de nova.

El més important és posar en marxa polítiques corporatives dissenyades per a garantir que l'empresa funcioni d'una manera econòmicament, socialment i mediambientalment sostenible

Si sou una empresa no oblidem que també existeixen altres eines com ara crear una fundació corporativa que neixi amb una missió social i estigui sota la seva empara, o bé el màrqueting amb causa per aquelles empreses que decideixin col·laborar directament amb una organització sense ànim de lucre.

Però, el més important és desenvolupar polítiques de governança amb la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) i posar en marxa polítiques corporatives dissenyades per a garantir que l'empresa funcioni d'una manera econòmicament, socialment i mediambientalment sostenible.

És per això que cal repensar bé el compromís de les empreses per tal de crear lligams amb la societat i contribuir més enllà de l’objectiu mercantil. Es tracta de construir organitzacions útils pels seus consumidors, per la societat i per les noves generacions.

Més informació
La cultura de les donacions
Avui et destaquem
El més llegit