Una nova RSC després de la crisi
Si bé durant els primers anys de la crisi, moltes companyies van optar per aquesta opció, altres, amb una estratègia plantejada a més llarg termini, van aconseguir canviar la forma de fer Responsabilitat Social Corporativa (RSC). Aquestes van decidir que calia diferenciar-se, calia jugar a la lliga de les grans i seguir creant marca a través de la implicació social i d'aquesta manera van apostar per fomentar les accions de respecte pel medi ambient o incrementar la contractació de col·lectius en risc d'exclusió, per exemple. Fins i tot un bon gruix va entendre que l'economia social era un camí a seguir i que el negoci amb valors podia convertir-se en l'adn d'una companyia sòlida i amb perspectives de creixement, i així van fer del seu producte o servei un actiu socialment responsable.
Abans les companyies complien amb la RSC perquè existia certa obligació, ara aquest concepte s'ha transformat fins el punt que pot convertir-se en la clau de l'èxit i és que oferir al client un valor afegit, un producte de qualitat compromès amb la societat, pot marcar la diferència, incrementant les vendes, fent-nos més competitius i ajudant-nos a superar la crisi.
Moltes d'aquestes empreses, que van fer i estan fent aquest pas, participaran a partir del pròxim 7 juliol i fins el dia 12 a la 5ª Setmana de la RSE a Catalunya, que obrirà les seves portes al Born Centre Cultural de Barcelona per donar un any més el protagonisme que es mereix a la responsabilitat social dins l'empresa.
Institucions, companyies, organitzacions, agents socials i ciutadania podran participar a conferències de bones pràctiques i a una fira per fer networking, així com conèixer de primera mà experiències i recursos entorn la RSC.
A més, aquest cop la jornada, que organitza Ingenieria Social i l'Associació Responsables, amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l'Obra Social de "la Caixa", vindrà marcada per la capitalitat europea del voluntariat de Barcelona, amb la presentació de la nova Oficina del Voluntariat Corporatiu, i inclourà un taller de formació de l'Oficina Catalana de Canvi Climàtic per a empreses que vulguin incorporar la reducció d'emissions a la seva estratègia global.
Doncs, tan si sou usuaris com professionals del món de l'empresa, us recomano passar en algun moment per aquesta trobada on podreu comprovar que el benefici econòmic i el compromís amb la societat no estan renyits en absolut, perquè es pot fer bé el treball fent "el bé" amb el treball.