Les 'women Z' i la seva relació amb les marques

Les women Z són dones joves que pertanyen a la generació Z. Són el 30% de la població, trepitgen fort, condicionaran el futur de les marques i hem d'estar atentes a entendre-les i escoltar-les. Són dones activistes, feministes, contradictòries, no binàries i preocupades pel medi ambient; infidels a les marques, atentes a les xarxes socials i geloses de la seva imatge pública i aspecte estètic. No volen paternalismes i es mostren crítiques amb la perfecció en publicitat. Volen cocrear amb les marques i busquen espais i experiències on mostrar el seu talent i alimentar-lo.

Com a marques, tenim una gran responsabilitat i repte de ser rellevants per a elles. Aquesta és una generació a la qual tot els passa per primera vegada i aquestes primeres vegades no tenen una segona oportunitat. Si som capaços de respectar-les, entendre-les i ser aquesta primera vegada, serem a la seva memòria emocional per sempre.

D'aquest repte i molt més vam debatre en la cinquena edició del Women Z a Barcelona. Vam comptar amb casos de marques com Ibercaja amb Carmen Pérez; Fibracat amb Txell Baptista; Freeda amb Beatriz Medina; i Platanomelón amb Laura Castro. Són marques que saben que aquesta generació requereix una escolta activa i que no seran estèrils a una mala acció comunicativa. Vam poder comprovar com la marca no és només el producte que venen o solució que proporcionen. També és aquest espai o experiència on poden consultar, preguntar i compartir moments de les seves vides i que estan al seu costat en el bo i en el dolent. Així van compartir com des d'Ibercaja van decidir no cobrar comissions als més joves, a Platanomelón van decidir durant la pandèmia substituir la consulta de sexòloga a psicòloga d'ajuda emocional, i a Fibracat es van sumar a la plataforma #CovidWarriors per facilitar dispositius digitals als malalts en les UCIs i poder acomiadar-se de les seves famílies. La solidaritat es va imposar.

Compromís, autenticitat, veritat, transparència, empatia, escolta, irreverència i activisme són alguns dels valors que busquen les joves en les marques

Vam parlar de valors que han de ser intrínsecs a les marques i productes que volen seduir a aquestes joves, i els més citats van ser: compromís, autenticitat, veritat, transparència, empatia, escolta, irreverència i activisme.

Vam coincidir en què els centennials no són tan diferents a la generació X, als millennials o als boomers, però el que els ha canviat exponencialment és l'existència d'internet des del seu primer alè. L'existència del món digital és el que realment els fa diferents com a generació perquè en el cas de les women Z gairebé tot es cuina i fa des d'allò digital, i aquest accés a tot fa que la vida i la construcció de valors i també de les marques sigui diferent.

Com a marques, tenim una gran responsabilitat i repte per ser rellevants per les 'women Z'

La primera edició del Women Z va ser el 2017. En aquell moment, un 47% de la generació Z s'identificava com activament feminista; nois i noies i no binaris. Avui, quatre anys després, són un 67% de zetes els que es presenten com a feministes. Aquest 20% d'increment de sentiment xoca amb aquest mateix percentatge, el 20%, de joves homes que neguen que existeixi la violència de gènere. Així podríem explicar l'existència i auge del reggaeton també en aquest mateix grup social.

Com dèiem al principi, contradictòries i conscients dels canvis al món. Així són les més joves. Hem d'estar atentes a aquesta generació que decideix el futur de les nostres marques. La teva també.

Més informació
Les Women Z, qui són?
Què és la generació alfa? Un canvi revolucionari
Avui et destaquem
El més llegit