Ford aterrarà la producció elèctrica a Almussafes

L'automobilística nord-americana tria la localitat valenciana per fabricar els nous vehicles tot i que anuncia una reestructuració de mà d'obra

Enginyers a la planta de Ford a Almussafes | EP Enginyers a la planta de Ford a Almussafes | EP

El president de Ford Europa i director de transformació i qualitat de la companyia nord-americana, Suart Rowley, ha anunciat que la fàbrica de vehicles elèctrics de la marca anirà a parar al municipi valencià d'Almussafes. Segons les declaracions del directiu, els nous cotxes elèctrics de Ford es començaran a produir a la ciutat a mitjans de la dècada present; després del que ha descrit com un "procés de decisió complex en què s'ha at's a criteris estratègics, tècnics i financers".

Rowley ha anunciat que la fàbrica ja té diversos candidats entre els productors de bateries europeus per proveir la nova fàbrica, sempre amb la idea de "subministrar-se domèsticament". La fabricació d'elèctrics de Ford accelerarà a partir del 2026, quan espera vendre'n uns dos milions d'unitats a tot el món, fins a 600.000 al mercat europeu. Aquesta estratègia passa pel llançament de nous models de cotxe elèctric, així com línies de vehicles comercials.

L'adjudicació a Almussafes servirà, segons Rowley, per "ajudar a construir un negoci rendible a Europa", una iniciativa, que, defensa, "assegura ocupació d'alt valor afegit i augmenta l'oferta de Ford al segment elèctric". Així, l'empresa nord-americana espera establir-se dins un mercat europeu que consideren "extremadament competitiu", també en la vertical de vehicles electrificats.

Els nous vehicles que passaran per Almussafes no ho faran per Saarlouis, la instal·lació industrial de Ford a Colònia (Alemanya), per a la que "no hi ha pla industrial després del 2025", quan finalitzi la fabricació del model Focus. Tot i això, Rowley ha recordat que l'empresa invertirà 2.000 MEUR en la fàbrica alemanya per a la producció de turismes elèctrics a partir del 2023.

Diàleg col·lectiu

A més de l'anunci, el màxim responsable europeu de Ford ha tornat a subratllar la necessitat de reestructurar les seves plantes al continent per la, assegura, menor necessitat de personal per fabricar el cotxe elèctric. Així, a partir del 2025, quan comenci la producció dels nous vehicles, s'aplicarà el conveni col·lectiu de la planta, aprovat el mes d'abril després d'unes llargues negociacions. L'acord preveu contenció salarial a cinc anys, tot i que també augments salarials anuals desvinculats, això sí, de l'IPC.

En aquest sentit, la delegació industrial de la Unió General de Treballadors, UGT FICA, s'ha mostrat satisfeta amb la decisió de la companyia, que "garanteix el futur per als milers de llocs de treball directes de Ford a Almussafer". Així la federació ha felicitat els treballadors per la feina feta en les negociacions, tot lamentant la negativa d'altres centrals sindicals que "han primat altres interessos que res tenen a veure amb la viabilitat de Ford a Almussafes".

Més informació
Ser competitiu és només ser barat? El Cas Ford
Stellantis, Ford, Novartis o BSH explicaran els seus casos d'èxit a l'Advanced Factories 2022
Ford dóna a conèixer el seu nou cotxe elèctric
Avui et destaquem
El més llegit