Mercadona completa la primera fase per reduir els plàstics

La cadena de supermercats invertirà més de 140 milions d'euros en l'Estratègia 6.25

L'interior d'un supermercat de Mercadona | Cedida L'interior d'un supermercat de Mercadona | Cedida

Mercadona ha completat la primera fase de l'estratègia per reduir l'ús de plàstics. Es tracta de l'anomenada Estratègia 6.25, que té l'objectiu de disminuir un 25% la presència de plàstic als envasos dels productes que s'hi venen, que tots siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic de la companyia. La previsió és que s'assoleixi l'any 2025. 

De moment, el primer any de l'estratègia ha servit per eliminar les bosses de plàstic d'un sol ús a totes les seccions -substituïdes per bosses compostables- i el parament de plàstic d'un sol ús -substituït per parament sostenible fabricat amb materials més respectuosos amb el medi ambient-, segons ha indicat la mateixa empresa a través d'un comunicat. Aquestes dues accions serveixen per estalviar 6.200 tones de plàstic l'any. 

La inversió total d'aquesta estratègia ascendeix fins als 140 milions d'euros. El primer any ja s'hi han destinat 30 milions, una part dels quals han estat per transformar totes les botigues a un nou model de supermercat en què s'ofereix als clients informació sobre reciclatge, pictogrames als envasos per facilitar el correcte reciclatge i el servei de menjar preparat.   

Mercadona ha reciclat 12.000 tones de film plàstic el 2020, gràcies a la logística inversa i el canvi de model de gestió d'envasos comercials. D'aquestes, 3.000 tones es reutilitzen per fabricar les bosses de compra i s'evita l'ús de 180.000 tones l'any de materials d'un sol ús.

Més informació
Mercadona aposta pel supermercat eficient a Barcelona
Mercadona obre un nou model de botiga eficient a Reus
Avui et destaquem
El més llegit