Exterior d'un magatzem logístic de Bon Preu | ACN

rànquing

Els millors súpers de l'Estat són catalans

Bonpreu, Plusfresc i BonÀrea coronen el podi del rànquing en temps de pandèmia, una pandèmia que ha fet canviar els hàbits de molts consumidors

Anar al supermercat ha estat una de les activitats més comuns i constants en temps de pandèmia (per a alguns). Des d'abans que es declarés l'estat d'alarma, les cadenes de supermercats van començar a veure com alguns dels seus productes eren més demandats que mai -entre ells, el paper de vàter-, però en tot moment van estar a l'alçada per oferir a la ciutadania productes de primera necessitat. Més d'un any després que tot esclatés, anar al súper s'ha convertit, també, en un hobbie de cap de setmana per a molts, sobretot tenint en compte que per exemple a Catalunya tots els establiments que no fossin de primera necessitat han estat tancats dissabtes i diumenges durant dos mesos. Sigui com sigui, els supermercats que coronen el rànquing que s'extreu d'un estudi de l'OCU són catalans i, pel que fa a les cadenes, Mercadona cau per darrere d'Aldi, Lidl, El Corté Inglés o Alcampo, entre d'altres.

Segons l'OCU, la covid-19 ha canviat els hàbits dels consumidors i aquest darrer any, per la majoria, el més habitual ha estat anar una o dues vegades al supermercat per setmana. De fet, abans del coronavirus, un 27% de les persones hi anaven entre tres i quatre vegades per setmana, però al juliol del 2020 aquest percentatge ja queia fins el 14%.

El canvi d'hàbits té una raó ben clara i és que la compra en línia és una opció que cada vegada trien més persones. A més, tot i que dèiem que la compra dels caps de setmana s'havia convertit en un passatemps per alguns, al ser una enquesta a escala estatal, si que es veu clara la tendència dels consumidors d'anar entre setmana al súper -un 82% ho prefereix al cap de setmana- i un 54% d'aquests prefereix fer-la al matí, que per la tarda.

Loading...

A més, dels més de 5.800 enquestats, la majoria opten per anar a un súper proper o de fàcil accés i, d'aquests, la majoria solen anar a fer la compra en cotxe. Però, quines són les principals raons per les quals els clients trien un establiment o un altre? Un 31% prioritzen la proximitat del centre a casa seva o al lloc de feina, mentre que el 22% opten per la qualitat dels productes i els aliments i el 20% pels bons preus.

En aquest sentit, els consumidors valoren moltíssim que els productes estiguin en bones condicions i, assenyala l'OCU, que els seus envasos estiguin intactes i els productes no tinguin una data de caducitat propera. Però els clients també destaquen la importància que les instal·lacions siguin còmodes, siguin àmplies, estiguin netes i els productes siguin fàcils de localitzar.

 

I, amb tot això, quins són els supermercats que més agraden a la població de tot l'Estat? El súper que es planta en el top 1 del rànquing és Bonpreu amb una valoració de 85 punts; seguit de Plusfresc -una empresa familiar que es va fundar a Lleida-, BonÀrea i Esclat. Mentrestant, de les cadenes que tenen presència a tot l'Estat destaquen Aldi, Hipercor, El Corte Inglés, Alcampo, Lidl, Supercor i, finalment, Mercadona.

 

Entre tots aquests establiments, només BonÀrea destaca pels seus bons preus mentre que Esclat i Plusfresc són els considerats més cars, cosa que, subratlla l'estudi de l'OCU, demostra que tot i que el preu és important, els clients també posen en valor molts altres aspectes.

A més, cada vegada que anem al supermercat gastem de mitjana uns 76 euros i només un 12% dels clients paguen en efectiu. I és que la tendència a pagar amb targeta -sigui de dèbit (50%) o de crèdit (35%)- s'ha elevat moltíssim amb la pandèmia.

Pandèmia i hàbits, pandèmia i compres. Tot ha canviat i els consumidors tenen clar que, generalment, la qualitat passa per davant dels preus dels productes i, si en altres camps si que es miren l'economia, en qüestió d'alimentació i productes de primera necessitat, el preu queda rellevat, en molts casos, a un segon pla.