Samsung és la marca que té més quota de mercat | iStock
Samsung és la marca que té més quota de mercat | iStock

Les millors marques de mòbil d'ara vs. el 2009

Nokia acaparava més quota de mercat el 2009 que Samsung i Apple juntes el 2018 i Android s'imposa amb força com a sistema operatiu

Ja fa anys que el mític Nokia 3310 va quedar enrere després del seu triomf al mercat l'any 2000. Va ser un dels mòbils més venuts per la companyia finlandesa i un dels terminals que va impulsar la marca a nivells interestel·lars, després que el 3210 fos l'any abans el caprici de molts usuaris, sobretot pel joc de l'snake o la serp. Nokia, però, no mantindria aquell nivell de protagonisme per sempre i la nova era dels mòbils va deixar l'empresa en un segon pla. Tot i així, encara el 2009 mantenia un bon lideratge en el mercat amb un 38,6% del total de les vendes. Una xifra que ni avui en dia sumen juntes Samsung i Apple, però que han aconseguit mantenir-se i créixer al llarg del temps.

Més info: Google vs. Huawei, una guerra per terra, mar i xarxes

Si bé l'any 2009, la companyia d'Steve Jobs representava el 16,1% dels terminals venuts -segons dades de la International Data Corporation (IDC)-, el seu creixement ha estat sostingut, i s'ha elevat en nou anys fins el 18,2%. Mentrestant, Samsung supera la marca de la poma acaparant el 18,7% del mercat actualment i incrementant la seva quota un 15,4% en aquest període de temps. Però la gran marca del 2009 encara era Nokia amb el seu model 7230 que ja començava a introduir la intel·ligència en els seus terminals amb pantalles més capacitatives.

A Nokia la seguia, llavors, Blackberry. La companyia canadenca era puntera en el mercat i competia amb Apple en la cursa dels telèfons intel·ligents, que el 2009 treia el seu iPhone 3GS a la venda. De fet, en aquell moment superava la marca de Jobs abraçant el 19,9% del mercat, mentre que Samung quedava a la cua del rànquing.

 

Ara, les coses han canviat molt, els telèfons intel·ligents no tenen res a veure amb els que teníem el 2009 i cada vegada hi ha més usuaris de mòbil al món. La tendència demostra, a més, que aquesta situació no té aturador i que, any rere any, més gent al planeta tindrà un o diversos terminals.

 

La tendència per als propers anys és, segons ICD, que el sistema operatiu Android es quedi amb la part més gran del pastís i, si aquest 2019 ja acapara el 86,7% de la quota de mercat, el 2023 ja haurà superat el 87% deixant iOS per sota del 13%.

 

Quedarà per veure com afecta la guerra comercial entre la Xina i els Estats Units al sistema operatiu d'Android si finalment deixa de ser compatible amb Huawei, el tercer fabricant de telèfons mòbils a escala mundial, només per darrere de Samsung i Apple, que acaparà el 16,1% de les vendes arreu del món el 2018. Com deia el CEO de Mortensen i col·laborador de VIA EmpresaJosep Maria Ganyet, aquesta és "una economia de les estrelles en què només triomfen els quatre grans", però que "ens afecta a tots perquè el nostre bé principal és la informació".

Més informació
T’escolta Facebook el mòbil? No ets tan especial.
Consells per tenir cura del mòbil a l'estiu
El mòbil com a eina assistencial
Treballar amb el mòbil: més autonomia i menys hores a l'oficina
Les marques 'top' (i novetats) del Mobile World Congress
Avui et destaquem
El més llegit