És innegable que internet ha aconseguit, tot i la reticència inicial de molts usuaris, canviar els paradigmes de compra de productes, tant de béns físics com intangibles. Qui no ha comprat mai a Amazon, reservat un bitllet d'avió o encarregat una nit d'hotel?
En el moment en què aquesta experiència s'ha traslladat al canal mòbil, el fenomen de compra compulsiva ha esclatat, amb serveis de l'estil Privalia i les anomenades ofertes flash que duren un temps limitat. I ara, sembla que estem a punt de veure la propera gran revolució de l'e-commerce: la compra social.
Instagram és una xarxa de tendències. Tendències de fotografia, disseny, moda, gastronomia, viatges, estil de vida... I segons expliquen en el seu blog oficial, a partir de la setmana vinent, la xarxa social propietat de Facebook, començarà a testar una funcionalitat que permetrà etiquetar –i comprar–, productes que apareguin a les fotografies publicades.
En un vídeo explicatiu del procés, es mostra com les imatges podran contenir fins a cinc productes etiquetats. Quan un usuari toqui un d'aquests productes, se'n desplegarà informació relativa, acompanyada del seu preu de venda i un botó de compra que, en prémer-lo, ens durà directament a la botiga online original.
En el moment en què aquesta experiència s'ha traslladat al canal mòbil, el fenomen de compra compulsiva ha esclatat, amb serveis de l'estil Privalia i les anomenades ofertes flash que duren un temps limitat. I ara, sembla que estem a punt de veure la propera gran revolució de l'e-commerce: la compra social.
Instagram és una xarxa de tendències. Tendències de fotografia, disseny, moda, gastronomia, viatges, estil de vida... I segons expliquen en el seu blog oficial, a partir de la setmana vinent, la xarxa social propietat de Facebook, començarà a testar una funcionalitat que permetrà etiquetar –i comprar–, productes que apareguin a les fotografies publicades.
En un vídeo explicatiu del procés, es mostra com les imatges podran contenir fins a cinc productes etiquetats. Quan un usuari toqui un d'aquests productes, se'n desplegarà informació relativa, acompanyada del seu preu de venda i un botó de compra que, en prémer-lo, ens durà directament a la botiga online original.
Cal reconèixer que, veient la nova funcionalitat en acció, la integració és brillant i poc intrusiva. Afegir la possibilitat d'identificar i comprar productes en una xarxa social que serveix d'inspiració i prescriptora a milions d'usuaris pot significar un tercer boom de l'e-commerce tradicional.
Tot i això, Instagram encara no ha explicat quant trigarà aquesta característica a estar disponible a tots els seus usuaris, si serà limitada als perfils d'empreses i, el més important, si la companyia s'endurà una comissió de venda.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.