Anar de compres a Instagram

La xarxa social permetrà etiquetar i adquirir directament els productes que apareguin a les fotografies publicades pels usuaris

Chiara Ferragni, una de les celebrities d'Instagram que promociona diverses marques
Chiara Ferragni, una de les celebrities d'Instagram que promociona diverses marques
És innegable que internet ha aconseguit, tot i la reticència inicial de molts usuaris, canviar els paradigmes de compra de productes, tant de béns físics com intangibles. Qui no ha comprat mai a Amazon, reservat un bitllet d'avió o encarregat una nit d'hotel?

En el moment en què aquesta experiència s'ha traslladat al canal mòbil, el fenomen de compra compulsiva ha esclatat, amb serveis de l'estil Privalia i les anomenades ofertes flash que duren un temps limitat. I ara, sembla que estem a punt de veure la propera gran revolució de l'e-commerce: la compra social.

Instagram és una xarxa de tendències. Tendències de fotografia, disseny, moda, gastronomia, viatges, estil de vida... I segons expliquen en el seu blog oficial, a partir de la setmana vinent, la xarxa social propietat de Facebook, començarà a testar una funcionalitat que permetrà etiquetar –i comprar–, productes que apareguin a les fotografies publicades.



En un vídeo explicatiu del procés, es mostra com les imatges podran contenir fins a cinc productes etiquetats. Quan un usuari toqui un d'aquests productes, se'n desplegarà informació relativa, acompanyada del seu preu de venda i un botó de compra que, en prémer-lo, ens durà directament a la botiga online original.


Cal reconèixer que, veient la nova funcionalitat en acció, la integració és brillant i poc intrusiva. Afegir la possibilitat d'identificar i comprar productes en una xarxa social que serveix d'inspiració i prescriptora a milions d'usuaris pot significar un tercer boom de l'e-commerce tradicional.

Tot i això, Instagram encara no ha explicat quant trigarà aquesta característica a estar disponible a tots els seus usuaris, si serà limitada als perfils d'empreses i, el més important, si la companyia s'endurà una comissió de venda.

Avui et destaquem
Comentaris