Badi, el Tinder dels companys de pis

La plataforma connecta habitacions lliures amb persones que busquen casa a través d'un sistema que avalua l'afinitat entre els usuaris

The team at their stand at the 4YFN
The team at their stand at the 4YFN
De pàgines web per trobar habitacions i pisos lliures n'hi ha moltes, com de plataformes que fan la funció de l'antic taulell d'anuncis on trobar persones interessades en compartir. No obstant això, no vol dir que l'operació surti sempre bé, sovint és qüestió de sort. Per evitar situacions conflictives i males experiències, Badi es presenta com l'eina per trobar el company de pis ideal.

"Badi és una app que connecta persones d'una manera diferent. No oferim únicament habitacions, connectem persones. Oferim molta informació del perfil de l'usuari", explica a VIA Empresa el responsable de brand marketing, Ignasi Giralt. I és que cada cop que un interessat es registra a la plataforma, ha de respondre a preguntes bàsiques com el nom o la professió, però també especificar els seus gustos, hàbits i altres trets que poden ser determinants perquè la relació entre els companys del pis funcioni. Com si de buscar parella es tractés.

Els avantatges del machine learning
L'algoritme que usa Badi està basat en la tecnologia machine learning. Això vol dir que la plataforma creua les dades de tots els usuaris i uneix aquells que tenen una major afinitat. A més a més, com més activitat tingui una persona a l'aplicació, més informació generarà per a l'algoritme, de manera que serà molt més acurada la recomanació que li faci de pisos o companys.

Un altre dels avantatges de l'eina, per al responsable de brand marketing, és que la persona que posa l'anunci escull amb qui vol parlar. "Una persona que ha pujat una habitació pot dir si vol parlar o no amb la persona, l'ha d'acceptar", concreta, "una cosa molt útil per evitar

Innovar en un sector tradicional
La competència és dura i Giralt ho sap. Tanmateix, assegura que el fet de ser l'única aplicació que va més enllà de posar en comú habitacions i interessats és un valor afegit: "Al mercat hi ha un grup reduït de startups que s'han enfocat en aquest target. Nosaltres, però, ens hem especialitzat en allò que realment més valoren les persones, que és buscar la persona ideal. A Badi sempre diem que l'habitació queda en segon pla si pots trobar el company de pis perfecte".

Aquest vindria a ser el sector més innovador del mercat immobiliari. És una part molt petita, però està representada pels emprenedors que han intentat aportat aire fresc i desmarcar-se de les empreses tradicionals. Algunes d'aquestes són companyies especialitzades en la cerca de pisos, però que Giralt assenyala que no tenen el seu core business el client que busca només habitacions. Altres, en canvi, són negocis de classificats que treball amb diversos verticals i sense prioritzar aquest perquè no és el que més moviment genera.

3 milions d'euros de finançament
Badi va néixer el juny del 2015 amb només tres treballadors, els mateixos tres fundadors, i amb el suport financer tan clàssic dels fools, friends and family. Un any i mig després, la pantilla ja compta amb 20 empleats i els dóna suport el fons de capital luxemburguès Mangrove Capital, conegut per ser un dels inversors de Skype. "Van conèixer el projecte i els va encantar, hi creuen fermament", remarca Giralt.

Per això, per aquest 2017 tenen l'objectiu de seguir creixent i obrir una segona ronda de finançament per expandir el model de negoci a l'exterior. Per això monetitzar el servei ho deixen per a una segona fase –l'app ara és totalment gratuïta-; i un cop hagin consolidat la seva presència al mercat i l'usuari els conegui, focalitzaran esforços en generar negoci a través de serveis complementaris al bàsic que ja tenen.
Avui et destaquem
Comentaris